Zuur verlies voor Zundert

maandag 11 maart 2013, 21:20

Onder ijzig koude en winderige omstandigheden begon een uitgedunde  Zundert selectie( zonder de geschorsten Niek Damen en Jesse Mouws en zonder Roy Jacobs) aan de belangrijke wedstrijd tegen mededegradatiekandidaat Waspik. De eerste kans was voor rood-zwart toen Fabian na een goede aanval via Tim net naast schoot. Al vlug daarna kreeg de thuisploeg de overhand en kreeg enkele goede kansen. De beste mogelijkheid was wel in de 10e minuut toen een Waspikspeler na twijfel in de Zundert-defensie Etienne omspeelde en gelukkig in het zijnet besloot. Ook in de rest van de eerste helft moest Etienne een paar keer handelend optreden en met name de redding in de 41e minuut na een vrije trap was katachtig. Even later moest hij echter toch capituleren toen een  voorzet van rechts keurig werd binnengekopt. Zundert kon hier niet veel tegenover zetten behoudens een goede kopbal van Denis die via een Waspikspeler tot corner werd verwerkt en een schot van Niels dat rakelings naast ging. Ruststand 1-0.

Na rust een ander spelbeeld waarbij Zundert fanatiek op zoek ging naar de gelijkmaker. De beloning kwam al snel toen een mooie combinatie tussen Olivier en Denis bekwaam door eerstgenoemde werd afgerond. Zundert geloofde er weer in  en kreeg in de tweede helft duidelijk de overhand. Waspik was echter ook met enkele uitvallen gevaarlijk en had de pech dat een Waspik speler snoeihard op de lat schoot. Er kwamen ook kansen voor Zundert en met name Tim en Erwin waren dichtbij een doelpunt. Bij enkele scrimmages voor het Waspikdoel had Zundert de pech dat de bal er maar niet in wilde en dat een Waspikverdediger ternauwernood de bal van de lijn kon halen. Het noodlot sloeg toe in de 75e minuut toen na een corner een Waspikspeler de afvallende bal van 20 meter  afstand keihard in de kruising joeg. Zundert zette in het laatste kwartier alles op alles maar kon een nederlaag niet meer voorkomen.

Opstelling: Etienne, Wim,Dirk, Rob, Dorus, Olivier, Niels, Fabian, Denis, Erwin, Tim 75e min Ferdi voor Erwin