Zundert/Wernhout MO20-1 weer kampioen

zondag 12 mei 2024, 11:00

Zundert/Wernhout MO20-1 (weer) kampioen.

De Zundert/Wernhout combinatie is weer kampioen. Dit is het eerste team van vanaf de MO13 tot de MO20 samen speelt als combinatie team. En niet zonder succes. De dames zijn al vaker kampioen geworden. Dit jaar zelfs twee keer, waarbij nu dus gewoon in de eerste klasse!

In de eerste fase werd men ook al kampioen in de tweede klasse. Toen werd op doelsaldo RCD verslagen. In de tweede fase werd eenmaal verloren en eindigde de ploeg dus in verliespunten op de tweede plaats achter Wieldrecht. De resultaten waren goed genoeg voor promotie naar de eerste klasse.

Dit werd een mooie campagne. Wel een beetje rommelig daar de vele afgelastingen en afmeldingen bij andere ploegen. Op dit moment zijn er nog teams die drie of zelfs vier wedstrijden moeten inhalen. En dan nog kunnen ze Zundert/Wernhout niet meer passeren.

De dag voor de kampioenswedstrijd trok FC De Westhoek’20/ZSC’62 MO20-1 zich terug uit de competitie. Hierdoor kon tegenstander ST Luctor/Heinkenzand/Apollo’69/DWO’15 MO20-1 bij een overwinning in theorie ook nog kampioen worden. En ook JEKA MO20-1 kon Zundert/Wernhout bij een nederlaag nog passeren.

Zover kwam het uiteindelijk niet, Zundert/Wernhout MO20-1 won terecht met 2-0, waarna de armen in de lucht konden. De dames hadden het weer geflikt, kampioen! Team en staf van harte gefeliciteerd en veel plezier met vieren! Jullie zijn het voorbeeld dat de samenwerking werkt!

De meiden werden als verrassing ondersteund door de dames van VVZundert VR1 met fakkels, spandoeken en morele support! Mooie samenhang tussen jeugd en senioren. De dames van VVZundert VR1   zijn zelf ook nog volop in de race voor de titel. Dus wellicht binnenkort omgekeerd?