Zundertse inbreng op Internationaal Onder-10 jeugdtoernooi

dinsdag 6 juni 2000, 8:00

Zundertse inbreng op Internationaal Onder-10 jeugdtoernooi

Luan Neefs schittert bij TechnoSelect Talents

Door de vele activiteiten afgelopen weekend bij v.v. Zundert is de deelname van Luan Neefs een beetje ondergesneeuwd, hoewel het op de vele activiteiten een constant onderwerp van gesprek was en een aantal v.v. Zundert volgers ook zijn gaan kijken in Sint Willebrord.

Eerder hebben we gemeld dat Luan tijdens het kwalificatietoernooi in Sint Willebrord geselecteerd was, voor het hooftoernooi. Onder de naam TechnoSelect Talents mochten veelbelovende jeugdspelers de strijd aanbinden met de leeftijdsgenoten van onder andere, Ajax, Feyenoord, PSV en NAC Breda. Maar ook Liverpool, Paris Saint Germain, Anderlecht, Schalke’04 en Inter Milaan.

Luan en z’n tijdelijke teamgenoten hebben 4 trainingen en 2 oefenwedstrijden gespeeld om aan elkaar te wennen. Dit is goed gelukt. Het gelegenheidsteam heeft zich kranig geweerd.

Maar wie kan dit beter omschrijven dan Luan. Hieronder een leuk verslag van hemzelf:

Op zaterdagochtend kwamen we (spelers van Bavel, Halsteren, VVR, Hoeven, BSC, RBC, Unitas en Internos) samen op het kantoor bij TechnoSelect in Etten-Leur.

Daar werden we met busjes naar Rood-Wit gebracht. Eerst was er een openingsceremonie met alle teams. En Touzani was ook aanwezig!

De eerste wedstrijd was wel spannend, want we  moesten tegen Paris Saint Germain, maar we wisten deze toch met 1-0 te winnen. Daarna wonnen we ook met 1-0 van PSV en speelde daarna met 0-0 gelijk tegen Zenith St Petersburg en Club Brugge. Helaas verloren we met 3-1 van Fc Utrecht.

Dit ook met hulp van de supporters ter plaatse en thuis (dank jullie!)

We stonden met 4 ploegen op 8 punten.  Eerst zouden we in de Champions League (winnaarsronde) voetballen tegen Ajax Amsterdam helaas veranderde dit nog en moesten we tegen Rood-Wit in de Europa League (verliezersronde).  Na een nachtje slapen was het team over de teleurstelling heen.

Toen versloegen we de jeugd van de Champions League winnaar (Liverpool) met 3-1.  De vermoeidheid sloeg een beetje toe, we verloren van SAB Breda, Anderlecht en PSG met 0-1.

De laatste wedstrijd wonnen we van Boeimeer zodat we uiteindelijk 17e zijn geworden.

De finale ging tussen Ajax en West Ham United, Ajax won met 4-1.

Ik vond het erg leuk. Volgend jaar zal TechnoSelect weer met een talententeam mee doen, misschien mag er dan weer iemand van VV Zundert meedoen!

Luan