Zundert wint verdiend uitermate sportieve derby.

maandag 3 oktober 2011, 21:00

Op een zonovergoten en drukbezocht sportpark de Wildert begon Zundert sterk aan de wedstrijd tegen Wernhout. Al in de zevende minuut resulteerde dit in de 1 – 0 toen uitblinker Niels Damen via een uitstekende pass Erwin in stelling bracht en deze meedogenloos in de rechterbovenhoek knalde. Na dit doelpunt zakte het spel van de roodzwarten een beetje in en sloop er hier en daar wat slordigheid in. Ook hanteerde men te veel de lange bal. Desondanks had Zundert op 2 – 0 kunnen komen als, de overigens goed fluitende scheidsrechter, de bal op de stip had gelegd toen Roy duidelijk binnen de zestien werd onderuit gehaald. Zoals zo vaak gebeurt kreeg Zundert slechts een vrije trap op de rand van de zestien. Doordat Zundert zoals gezegd een beetje verslapte kon Wernhout wat beter in de wedstrijd komen doch echte kansen kon men niet creëren behalve een wegens buitenspel afgekeurd doelpunt. Net voor rust zette een steeds voor dreiging zorgende Fabian goed door op links en schoot vanuit een moeilijke hoek net naast.

Na rust kwam een feller Zundert uit de kleedlokalen en Wernhout kwam dan ook direct onder druk te staan. In de 50e minuut kon Jasper een schot van Roy nog pareren, maar een minuut later kon de voor Dennis ingevallen Tim Goethals op aangeven van Erwin de 2 – 0 aantekenen. Toen in de 66e  minuut een speler van Wernhout de bal slecht verwerkte en in eigen doel schoot was de wedstrijd gespeeld. Zundert domineerde gedurende de hele tweede helft het spel en gaf geen kans meer weg. De sfeer in het veld was zoals gemeld erg goed en ook na de wedstrijd werd nog lang gezellig “verbroederd”.

Door deze overwinning gaat Rood-Zwart aan de leiding in de competitie. Nu is het zaak om volgende week de tegenstander niet te onderschatten en vol voor de drie punten te gaan !