Zundert wint topper

zondag 13 november 2011, 16:35

Thriller in Raamsdonk

Vooraf waren de belangen van deze wedstrijd duidelijk. Zundert kon bij winst een belangrijke stap zetten richting kampioenschap en Raamsdonk kon bij winst het verschil terugbrengen naar 3 punten. Een grote supportschare vergezelde de Rood-Zwarten naar het mistige Raamsdonk. Onder grote publieke belangstelling verrichte prins Carnaval van Zundert en Raamsdonk de aftrap. Het venijn van deze wedstrijd zat in het begin en in het einde.

Zundert dat een 5-tal basis spelers miste stond na exact 1 minuut al op achterstand. Een overtreding van Roy bezorgde Zundert een gele kaart. Hoewel de toegekende vrije trap hard werd ingeschoten had Etienne de bal moeten stoppen. Een domper voor Zundert. Via goed combinatiespel probeerde men Raamsdonk te ontregelen. Raamsdonk loerde zoals bekend op de counter. Al in de twaalfde minuut kwam Zundert op gelijke stand. Na een pass van uitblinker Roy zorgde Denis met een diagonale schuiver voor de gelijkmaker. In de volgende minuut kwam Raamsdonk bijna weer op voorsprong, maar Etienne zorgde met een mooie safe dat Zundert niet op achtervolgen werd aangewezen. In het vervolg van de eerste helft was er maar een ploeg die voetbalde en een Raamsdonk dat enkel reactie voetbal speelde. Toen werd al duidelijk dat Zundert de betere ploeg had. Vlak voor rust had Denis Zundert op voorsprong kunnen brengen maar alleen voor de keeper miste hij het overzicht. Na een lepe bal van Roy die zag dat de keeper te ver voor zijn goal stond en maar net redding kon brengen floot de goed leidende scheidsrechter voor het rustsignaal.

Na rust eenzelfde spelbeeld, Zundert bepaalde en Raamsdonk speelde op de counter. In de 62e minuut kwam Raamsdonk op voorsprong. Na een goed opgezette aanval gleed de goed spelende Rob Luyten uit en de gevaarlijke spits van de tegenstander liet Etienne kansloos. In de 65e minuut kwam Zundert goed weg toen een schot op de lat uiteenspatte. Zundert herpakte zich en bleef met goed voetbal Raamsdonk onder druk zetten. Nadat Jeroen Slootmans werd gewisseld schoof Tim Goethals door naar de linksbuiten positie. In de 75e minuut bewees Den Bras nog maar eens zijn waarde. Een voorzet van Dorus ( terug van weggeweest) legde hij panklaar voor Tim die verwoestend uithaalde. Een terechte 2-2 was het resultaat. Enkele minuten daarna verzuimde Denis een opgelegde kans te verzilveren nadat de scheidsrechter terecht het vlagsignaal van de grensrechter negeerde. In de minuut daarna revancheerde Denis zich na wederom een pas van Erwin met een prachtige solo en een wonderschoon doelpunt. Raamsdonk ging daarna met alle risico’s op zoek naar de gelijkmaker. Etienne hield Raamsdonk met drie fabelachtige reddingen van de gelijkmaker af.

De opluchting en de ontlading daarna waren gezien het belang erg groot bij de Rood-Zwarten. De erehaag die de vele meegereisde supporters vormde voelde als een warme douche voor spelers en technische staf. Een grote stap naar een geweldig 80-jarig bestaan is gezet. Proficiat  mannen !!!