Zundert wint ook van Neerlandia '31

maandag 7 november 2011, 22:05

Zundert – Neerlandia 4 – 0

Zundert heeft het afgelopen zondag niet moeilijk gehad tegen het laag geklasseerde Neerlandia. Met Dorus Valk voor de geblesseerde Wim Kas (lies) en Tim Goethals op de positie van Fabian Nelemans (enkelbanden) begon Zundert voortvarend aan de wedstrijd. Na exact 41 seconden kopte Jeroen Slootmans een afgemeten voorzet van Roy Jacobs tegen de touwen.

Zundert had de wedstrijd binnen twintig minuten moeten beslissen. Met name Denis Vujic soleerde op rechts diverse malen langs zijn directe tegenstander. Zijn voorzetten werden echter niet altijd op waarde ingeschat. En combinatie die Denis samen met Jeroen opzette had de 2 – 0 moeten betekenen als Jeroen de combinatie had doorgezet en niet de bal naast had geschoven.

Pas na twintig minuten ontworstelde Neerlandia zich enigszins aan de druk van Zundert en creëerde zowaar de eerste en enige kans van de wedstrijd. De solide verdediging van Zundert gaf verder de gehele wedstrijd niets meer weg wat automatisch betekende dat Etienne bijna niets te doen kreeg.

Vlak voor rust werd Denis onreglementair in het strafschopgebied gestopt. Erwin ontfermde zich over de bal. De Zundert supporters wisten het zeker. Zundert zou met 2 – 0 gaan rusten. Maar helaas de bal werd snoeihard tegen de paal geschoten.

Direct na rust was het wel raak. Een op snelheid liggende Tim werd op maat bediend door Roy, die op zijn beurt Erwin aanspeelde, die simpel kon afwerken. In het resterende gedeelte van de wedstrijd bleef Zundert de betere ploeg en probeerde via gevarieerd aanvalsspel de score een mooier aanzien te geven. Neerlandia kon niet anders dan met veel inzet en fysiek spel de diverse patronen proberen te ontregelen. Zundert wist nog twee maal te scoren. Beide malen uit een corner. Denis zorgde met het hoofd voor 3 – 0 en Erwin maakte met zijn hoofd de 4 – 0.

Volgende week staat de topper tegen Raamsdonk op het programma. Raamsdonk dat afgelopen zondag in en tegen Bavel met 2 – 1 won staat op 6 punten van Zundert. Gezien het getoonde spel en het belang van de wedstrijd mag Zundert op een grote supporterschare rekenen.