Zundert wint ook derde bekerwedstrijd

zondag 28 augustus 2011, 11:00

Zundert speelde voor rust aardig combinatievoetbal en wist talloze kansen te creëren. Al in de 5e minuut schoot Erwin na een mooie combinatie door het midden op de keeper. Even later schoot dezelfde Erwin net naast. Ook Roy kon een mooie actie net niet doeltreffend afwerken. Na een keihard schot van Niels op de paal was het even later Rob die van korte afstand miste. Kortom het was erg druk in de zestien van de tegenstander, een tegenstander die het zelf drukker had met commentaar geven op de leiding dan met voetballen. Liefst elf gele kaarten (3 x rood)moest de goed leidende scheidsrechter Peijnenburg uit de zak toveren om de Alliance-spelers tot de orde te roepen. Rond het half uur werd het goede spel van Zundert dan toch beloond toen een goede voorzet van Tim vanaf rechts door een Alliance-speler voor het hoofd van de al koppende Dennis met de hand werd weggewerkt. Erwin schoot koel binnen vanaf elf meter. Na nog enkele mooie acties van de Rood-Zwarten was het in de 41e minuut Niels die Tim middels een mooie steekpass wegstuurde, waarna diezelfde Tim onzelfzuchtig aflegde en zo Dennis in staat stelde om simpel de 2-0 binnen te tikken.

Na rust kwam Jeroen in de ploeg voor Dave en verhuisde Rogier naar de achterste lijn. Zundert bleef de betere ploeg en kreeg nog verschillende mogelijkheden om de score te vergroten terwijl de tegenstander steeds irritanter begon te mekkeren. Dennis maakte de 3-1 (buitenspel?) na een fraaie doorkopbal van Erwin. Door een kleine onoplettendheid in de Zundert-defensie kwam Alliance via een fraaie lob over Etienne nog terug tot 3-1, hetgeen tegelijkertijd de laatste keer was dat Alliance in de buurt van de goal kwam, waar Thomas nog ingevallen is voor Etienne. Ook de 4-1 kwam van de voet van Dennis die uit een scrimmage voor de goal van dichtbij binnenschoot. Jeroen tekende uit een te gemakkelijk toegekende strafschop nog de 5-1 aan. De lol was inmiddels al lang uit de wedstrijd verdwenen door het negatieve gedrag van de tegenstander. Gelukkig dat onze spelers zich zeer goed hebben kunnen beheersen en koeltjes de wedstrijd hebben uitgespeeld, voorwaar een compliment waard !

Zundert gaat ongeslagen( 3x winst) naar de volgende ronde van het bekertoernooi. Wij hopen dat onze mannen deze lijn kunnen voortzetten als de competitie begint en de tegenstanders van een ander kaliber zullen zijn!

Opstelling; Etienne , Wim, Dave, Dirk, Rob, - Niels, Roy, Rogier,- Dennis, Erwin, Tim.