Zundert wint met geflatteerde cijfers

maandag 21 november 2011, 21:30

Op een mistig sportpark de Wildert speelde Zundert een mindere wedstrijd. In de slotfase, juist toen Irene '58 dacht dat er wat te halen was sloeg Zundert genadeloos toe en won als nog met ruime cijfers. Eindstand 5-1

Zundert opende tam en het eerste waterkansje was dan ook voor de bezoekers. Irene’58 bleek, net als Zundert over een goede voetballende ploeg te beschikken en was enkele keren dreigend via hun nr. 9. In de twaalfde minuut verslikte Niek zich en moest Etiënne voor een eerste keer handelend optreden. Gaandeweg de eerste helft nam Zundert meer het initiatief wat leidde tot een eerste serieuze kans in de 24e minuut. Na een combinatie tussen Erwin en Tim besloot Denis voorlangs. Zundert was vooral gevaarlijk via de rechterkant waar Tim steeds zijn directe tegenstander te snel af was. Zijn acties leverde vooralsnog geen doelpunt op. In de 35e minuut gaf Denis een scherpe voorzet. De keeper loste de bal, herstelde zich snel, maar volgens menig supporter was de bal de doellijn gepasseerd. In de daarop volgende tegenaanval plukte Etiënne vervolgens de bal van het hoofd van de Irene-spits. Even later legde Denis drie tegenstanders in de luren, maar schoot naast. In de laatste minuut voor rust, toen ieder zich al verzoend had met een brilstand werd Tim aan de rechterkant weer onreglementair gestuit. Niels Daamen joeg vervolgens de bal van zeker 30 meter in de verre hoek.

Na rust eenzelfde spelbeeld. Zundert ging wel slordiger spelen en leek de grip op de wedstrijd te verliezen  Onnodig balverlies leverde Irene enkele kansjes op. In de 60e minuut werd uit een vrije trap net naast gekopt en 5 minuten later  redde Etiënne op een harde schuiver. In de 73e minuut verdubbelde Zundert onverwachts de voorsprong toen Erwin een voorzet van Niels schitterend tegendraads inkopte. Vier minuten later was echter de spanning terug. Een zuivere penalty werd via de vuisten van Etiënne binnengeschoten.  De bezoekers wilden aanzetten voor een slotoffensief maar na eerst een vliegend schot van Roy was het Denis die in de 83e minuut de wedstrijd besliste. Hij kopte raak uit een corner. Irene was aangeslagen en Zundert profiteerde optimaal van de ontstane ruimte. Roy werd op randje buitenspel weggestuurd en scoorde twee minuten voor tijd met een stiftje over de keeper. In blessuretijd viel dan nog de prachtige 5-1 toen Erwin in een keer een voorzet van Denis achter de kansloze goalie schoot.

Door het verlies van Raamsdonk en VVR heeft Zundert zijn voorsprong vergroot naar 12 punten. Komende zondag eerst voor de beker thuis tegen Clinge, waarna vóór de winterstop nog de returns tegen Veerse Boys en RWB op het programma staan.

(De opstelling: Etienne Hereijgers, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Niek Daamen, Dorus Valk, Roy Jacobs, Niels Damen, Nick Havermans, Denis Vujcic, Erwin Braspenning en, Tim Goethals.)