Zundert wint in slotfase van Neerlandia '31

maandag 23 april 2012, 21:00

Omdat vorige week de wedstrijd niet kon doorgaan omdat de scheidsrechter niet kwam opdagen reisde Zundert zondag opnieuw af naar Dorst om aan te treden tegen degradatie-kandidaat Neerlandia.

Zundert, met op doel Thomas van Nederkassel, die Etiënne deze middag weer goed verving, nam op het kunstgras direct het initiatief en was de hele eerste helft de bovenliggende partij zonder echter veel kansen te creëren. Duidelijk werd meteen dat de thuisclub vocht voor zijn laatste kans op behoud door de vele overtredingen die zij maakten zonder dat de belabberd leidende scheidsrechter daar iets aan deed. In de 20e minuut kreeg Fabian een kans toen Rob goed doorzette op rechts en goed voor gaf doch zijn schot ging naast. Vijf minuten later werd Zundert een strafschop onthouden toen Roy keihard op de paal schoot en Fabian de terugspringende bal binnen wilde werken maar door een verdediger onderuit werd gehaald. Even later werd nog een schot van Erwin geblokt. Uit een spaarzame uitval van Neerlandia werd in de 37e minuut de 1-0 ruststand aangetekend overigens geheel tegen de verhouding.

Na rust rook Neerlandia zijn kans en gooide alles in de strijd om het spel van Zundert te ontregelen en met succes. Er slopen slordigheden in het spel en al met al ontstond een rommelig spelbeeld. In de 70e minuut ontsnapte Zundert aan de 2 – 0 toen de anders zo solide Zundert defensie niet goed reageerde op een verre uittrap van de Neerlandia doelman. Kort daarna werd Niels gewisseld voor Sven omdat hij geblesseerd raakte bij een kopduel. Omdat Zundert meer op de aanval wilde spelen kwam Michael Zagers voor Wim Kas, een naderhand gebleken “gouden” wissel. Michael stond goed en wel op het veld toen hij na een goede combinatie Roy-Erwin-Sven alleen voor de keeper opdook en binnen kon schieten (1-1). Zundert kreeg nog enkele mogelijkheden en Neerlandia moest alle zeilen bijzetten om het achterin “droog” te houden. Enkele minuten voor tijd werd het verzet dan toch nog gebroken toen Michael een lange bal van Dorus keurig doorkopte naar Roy die alleen op de doelman kon afgaan en deze op werkelijk sublieme wijze omspeelde en fraai afrondde 1-2.

De frustratie bij de thuisclub was groot en bij enkele spelers sloegen de stoppen door hetgeen resulteerde in enkele onverkwikkelijke taferelen waarbij met name Roy het zwaar moest ontgelden.  Al met al geen echt goede wedstrijd (is ook moeilijk tegen zo’n tegenstander) waarin Zundert net op tijd het klassenverschil kon verzilveren.