Zundert wint in Dussen

zondag 9 oktober 2011, 20:40

Zundert wint in Dussen

Zundert is bezig met een goede reeks en is nog steeds ongeslagen. Ook voor Dussense Boys was Zundert te sterk. Samen met VVR gaat de ploeg fier op kop in 4G. Uitslag 2-4.

In het kille en natte Dussen startte Zundert sterk aan de wedstrijd. Het jonge team van trainer Rijppaert toonde vanaf het begin, dat het met technisch verzorgd voetbal voor de overwinning kwam. Het hard werkende en fysiek sterke Dussense Boys kon de eerste helft nog redelijk partij bieden. In de eerste helft waren de beste kansen al voor Zundert, maar het kwam niet tot scoren. De beste mogelijkheid was voor Fabian Nelemans, die na een verre uittrap van Etienne Hereijgers alleen voor de keeper kwam. In plaats van zelf af te ronden, koos hij voor een pass op Tim Goethals, die de kans niet kon verzilveren. Net voor rust ontstond er nog gevaar voor Zundert. Na een glijpartij van drie spelers, schoot de Dussense spits gelukkig voorlangs.

Na rust was Zundert absoluut de betere ploeg. Met keurig verzorgd voetbal ging het op zoek naar zijn kansen. Roy, Tim en Fabian kregen heel wat aanslagen te verwerken, maar zorgden toch voor het nodige gevaar. In de 50e minuut was het raak. Erwin Braspenning kon beheerst scoren, nadat de keeper een goed schot van Niels Damen niet onder controle kreeg. Tien minuten later was het weer prijs. Een harde lage voorzet van Fabian werd door een boys-verdediger vakkundig afgewerkt 0-2. In de 65e minuut mocht Dirk van Hasselt aanleggen voor een vrije trap. Erwin kopte door op Fabian, die met een mooie actie Tim in staat stelde te scoren 0-3. In de 75e minuut speelde Niels Erwin aan, die zich prima vrijspeelde en bekeken de bal in de hoek plaatste 0-4.  Smetje op deze wedstrijd was wel, dat D.B. in tien minuten tijd nog twee tegendoelpunten kon binnen koppen. Daarentegen kreeg Zundert ook nog goede mogelijkheden de voorsprong verder uit te bouwen. Al met al een dik verdiende overwinning.

Zondag komt Blauw-Wit naar de Wildert en wordt hopelijk de goede reeks voortgezet.

(De opstelling: Etienne Hereijgers, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Niek Daamen (capt.), Wim Kas, Niels Damen, Rogier Haest, Roy Jacobs, Tim Goethals, Erwin Braspenning, Fabian Nelemans) Wisselspelers: Denis Vucjic (ingevallen in 80e minuut voor Tim), Sven Goethals (ingevallen in 75e minuut voor Niels), Kees Bullens, Roy Nouws)