Zundert voetbalt zich verdiend naar eerste zege

maandag 8 oktober 2012, 21:20

Zundert startte met A-speler Jesse Mouws in de basis die vorige week door de technische staf definitief aan de selectie werd toegevoegd. Vanaf het begin is Zundert de sterkere ploeg maar moet het oppassen voor de counter van Waspik. Zo ook in de 7eminuut als de sterke Waspik-spits alleen voor Etiënne verschijnt die bekwaam redt. Nadat eerst Fabian een te slap schot op doel lost, houdt hij in de 16eminuut een dieptepassje van Roy knap binnen en weet Erwin te bereiken die onreglementair wordt vastgehouden. De strafschop wordt door aanvoerder Roy onberispelijk binnengeschoten. Zundert tikt in deze fase de bal goed rond en Waspik doet nauwelijks van zich spreken. Na het half uur raken de ploegen meer in evenwicht en kopt Waspik uit een corner over.  Dan laat Jesse zich voor de eerste keer gelden. Hij zet goed door op een iets te scherpe pass van Roy en weet uit een moeilijke hoek de bal in een keer op doel te schieten. Helaas wordt deze voor de doellijn door een verdediger weggekopt.  Direct daarop een foutieve terugspeelbal vanuit het middenveld. Gelukkig voor Zundert staat de scorende Waspik-spits buitenspel, maar raakt Dirk die probeert te redden geblesseerd. Kees Bullens is zijn vervanger.  Vijf minuten voor rust legt Fabian terug op Roy die Jesse op rechts wegstuurt. Jesse kapt zijn tegenstander uit en levert een prima voorzet af die door Erwin in de rechterbenedenhoek wordt geplaatst. 2-0. Twee minuten later scoort Waspik tegen als uit een corner knap wordt binnen gekopt.

Direct na de hervatting is de stand bijna gelijk, maar Etiënne weet met een katachtige reflex de van dichtbij ingekopte bal te pareren. Daarna is het weer Zundert dat, weliswaar in een iets te laag tempo de wedstrijd dicteert. In de 59e minuut een combinatie tussen Jesse, Roy en Fabian. De keeper werkt half weg en Erwin kan simpel de 3-1 scoren. Daarna kansen voor Roy, Tim, Fabian en Erwin. Twintig minuten voor tijd zet Waspik er een extra spits bij en antwoord Zundert met de wissel Toufik voor Fabian. Rond de 80e minuut een sterke fase van Waspik dat een drietal kansen oplevert. Etiënne en de lat verhinderen echter de aansluitingstreffer. In blessuretijd is het de voor Erwin ingevallen Ferdie die met een knappe actie zijn tegenstander uitspeelt, de doelman kansloos laat en de eindstand bepaalt.  Een prima wedstrijd die volgende week uit bij Beek Vooruit een vervolg moet krijgen.

De opstelling: Etienne Hereijgers, Wim Kas, Dirk van Hasselt (34. Kees Bullens), Niek Daamen, Rob Luijten, Roy Jacobs, Nick Havermans, Fabian Nelemans (79. Toufik Ould el Hadj), Tim Goethlas, Erwin Braspenning (90. Ferdie Hereijgers) en Jesse Mouws .