Zundert verstevigt kopposite

maandag 5 december 2011, 22:00

Zundert verstevigt koppositie

Met een perfecte wedstrijdinstelling(vooral in de 2e helft!) behaalde rood-zwart wederom een belangrijke overwinning tegen het fysiek sterke Veerse Boys. Door het puntenverlies van de “concurrenten” vergrootte het de voorsprong tot 14 punten. Uitslag 1-0!

De wedstrijd, die van het begin tot het einde spannend was, begon wat aftastend van beide kanten. Het glibberige veld was de oorzaak van vele glijpartijen en daarom was het zaak op zeker te spelen. In de eerste fase kreeg Zundert een drietal vrije trappen te nemen op mooie posities. In de 3e minuut ging de vrije trap van Roy net over de deklat. Drie minuten later mocht Roy opnieuw aanleggen, maar opnieuw niet succesvol. In de 14e minuut was het Niels ie het probeerde, maar zijn vrije trap belandde in de handen van de keeper. In de 17e minuut kroop Zundert door het oog van de naald, toen een VB-aanvaller in buitenspelpositie mocht aanleggen. Gelukkig ging zijn schuiver net naast het doel. Meteen daarna was VB wederom gevaarlijk, maar Niek loste dit prima op. Rond het half uur gaf Roy een uitstekende pass op Denis. Hij kwam alleen voor de keeper, maar zijn uitgekiende lob kon ternauwernood tot corner worden verwerkt. In de 35e minuut kreeg Denis ten onrechte de gele kaart, omdat er een opstootje dreigde te ontstaan. In de 41e minuut stopte Etienne bekwaam een schot van VB. Meteen daarna redde hij opnieuw na een vrije trap. Op slag van rust werd de behendige en snelle Tim aan het shirt teruggetrokken. De vrije trap van Niels  trof geen doel.

In de tweede helft speelde VB nog fysieker en moest het met regelmaat aan de noodrem trekken om Denis, Roy en Tim af te stoppen. De scheidsrechter had in deze fase misschien wat adequater kunnen optreden. Door de zware tackles was het elke keer maar weer afwachten of dit geen (ernstige) blessure zou veroorzaken. Gelukkig gebeurde dit niet. Zundert speelde zeer gedreven en etaleerde een juiste wedstrijdmentaliteit. Nadat Erwin al een goede kopkans had gemist, werd er in in de 53e minuut een goede aanval opgezet. Roy verstuurde een beslissende voorzet op Denis, die van uit een moeilijke positie de bal in de linker hoek kon binnen tikken. De goed spelende Nick Havermans schoot in de 56e minuut over. VB probeerde met man en vooral “macht” toch nog de gelijkmaker te forceren. Tot echte kansen leidde dit niet. Wel was er voor Zundert nog een aantal goede mogelijkheden o.a. voor Tim na een goede assist van Denis, maar ook voor Erwin wederom na een goede pass van Denis. De goed ingevallen Jeroen bediende Denis weer op maat, maar zijn schot ging over. In de slotminuut kreeg Erwin nog een goede kans, maar hij schoot over. Omdat de tweede treffer uit bleef,  bleef het spannend. Overigens stond de gehele Zundert-verdediging met  Dirk, Niek, Rob en Dorus wederom goed georganiseerd en geconcentreerd te voetballen en met het goede keeperswerk van Etienne werd deze middag wederom de nul gehouden. Toen de scheids in de schemer affloot, had Roodzwart de buit verdiend binnen. En dat terwijl Rogier, Fabian en Wim geblesseerd de wedstrijd moesten aanschouwen. Zondag uit tegen RWB en daarna staat de winterstop al voor de deur. Hopelijk kunnen ook de geblesseerde spelers daarna weer aansluiten. Supporters, laten we de ploeg zondag in Waalwijk massaal steunen, zodat we nog enkele puntjes (3) aan het totaal kunnen toevoegen!

(De opstelling: Etienne Herreijgers, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Niek Daamen, Dorus Valk, Niels Damen, Roy Jacobs, Nick Havermans, Denis Vujcic, Erwin Braspenning, Tim Goethals (In 85e minuut vervangen door Jeroen Slootmans). Wisselspelers: Jeroen Slootmans, Sven Goethals, Kees Bullens, Thomas van Nederkassel)