Zundert verslaat koploper

dinsdag 3 mei 2011, 21:00

Zundert begon sterk aan de wedstrijd. In de 6eminuut kreeg Denis Vujcic een kans na de goede dieptepass van Dorus Valk. Zijn lob ging net over. In de 9e minuut ging Sven Goethals een duel aan in de 16, waardoor de bal bij Denis terecht kwam. Denis kwam daardoor vrij voor de keeper en schoot onberispelijk de 1-0 binnen. Naar gelang de eerste helft vorderde nam Groen-Wit het initiatief over en werd vooral door snelle omschakelingen regelmatig gevaarlijk. De Zundert achterhoede o.l.v. Niek Daamen en Dirk van Hasselt kwam echter niet echt in de problemen, alhoewel Etienne Hereijgers toch een paar keer in actie moest komen. De scheids liet blijken, dat hij niet gediend was van commentaar op zijn leiding. Met enkele gele kaarten liet hij dit nadrukkelijk blijken. Later zou dit nog gevolgen hebben voor vooral de kampioenskandidaat. In de 39e minuut kregen de Bredanaars een penalty, terwijl de overtreding buiten de 16 werd begaan. Deze kans liet Groen-Wit niet liggen en de 1-1 was een feit. Daarna ging men op zoek naar de voorsprong, maar op slag van rust kwam de 2-1 voor Zundert min of meer uit de lucht vallen. Fabian Nelemans onderschepte een afvallende bal. Hij nam deze in de stuit op zijn rechter en schoot zijn ploeg prachtig naar de voorsprong. Al snel na de aftrap voor de 2e helft, maakte een GW-er een forse overtreding op Erwin Braspenning. Direct rood was het gevolg.   In de 54e minuut kreeg Erwin een uitstekende kans op aangeven van Denis. Helaas schoot hij te slap in. Daarna stelde ook Erwin Denis nog in staat om te scoren, maar ook zijn poging mislukte. Vanwege herhaaldelijk commentaar op de leiding, kreeg nog een GW-er een rode kaart (2x geel). Tegen 9 man speelde Zundert de wedstrijd op een professionele wijze uit. In de 85e minuut werd Roy Jacobs na een mooie combinatie met Denis onderuitgehaald binnen de 16 en kon Erwin voor de eindstand zorgen. In de slotfase kreeg Erwin nog een goede mogelijkheid op de 4-1 na een mooie pass van Dorus. Al met al een verdiende overwinning voor een hard werkend Zundert.