Zundert verslaat Internos

maandag 27 augustus 2012, 22:00

Zundert begon sterk aan de wedstrijd tegen de derdeklasser uit Etten-Leur. Na enkele goede aanvallen was het al in de 9e minuut prijs. Wim Kas probeerde het met een schot. De keeper liet de bal los en Ferdie Hereijgers was er als de kippen bij om uit de rebound binnen te tikken. Nog geen twee minuten later maakte dezelfde speler al de 2-0 na een steekpass van de snelle Jeroen Slootmans. Internos kwam in de 21e minuut tot de tegentreffer. De Internos-spits mocht op de rand van buitenspel alleen op de weer goed keepende Etienne Hereijgers afstormen en tikte bekwaam binnen.

In de tweede helft drong Internos meer aan en kwam Zundert niet meer zo goed in het verzorgde spel. Internos kreeg wat kansjes, maar de Zundert-verdediging stond weer zijn mannetje. Ook Zundert kreeg nog wat mogelijkheden (Dorus Valk schot over). In de 80e minuut kreeg Internos nog een beste kans, omdat een bal niet goed werd verwerkt in de achterhoede. De spits schoot echter over. De laatste kans was voor Roy Jacobs, die op inzet de bal op rechts veroverde, de verdediger goed uitkapte, maar zijn schot leverde niet meer op dan een corner. Al met al een verdiende overwinning.

Helaas bekert Zundert niet verder, omdat Moerse Boys ook zijn wedstrijd tegen Internos won, overigens met dezelfde cijfers, maar veel effectiever was tegen Beek-Vooruit. Al met al waren deze bekerwedstrijden een serieuze en nuttige voorbereiding op de competitie, die na het corso begint met een thuiswedstrijd tegen RCD.