Zundert verliest in spannende en aantrekkelijke wedstrijd van koploper

maandag 29 oktober 2012, 21:00

Onder ideale voetbalomstandigheden begon Zundert  aan de wedstrijd tegen koploper Groen-Wit. Vanaf het begin was duidelijk dat hier twee teams tegenover elkaar stonden die beiden echt wilden voetballen.  Voor het talrijke publiek was het dan ook een leuk schouwspel met snel  en aantrekkelijk voetbal  waarbij de technische vaardigheden van m.n.  onze tegenstanders al snel duidelijk werden. Zundert  speelde goed  mee en kreeg enkele kansen: Ferdi kopte na een vrije trap van Roy op de lat en een minuut later schoot dezelfde Roy net over.  Het was echter Groen-Wit dat op voorsprong kwam na een wel zeer dubieuze strafschop wegens hands.  Het spel golfde op en neer en Zundert kreeg na een voorzet van Roy nog een goede kans, maar Ferdi kon de bal niet in het doel werken. Tweemaal onnodig balverlies zorgde ervoor dat Groen-Wit  nog voor de rust kon uitlopen naar een comfortabele 0-3  voorsprong.

Na rust werden Kees Bullens en Nick Havermans gewisseld voor Erwin Braspenning en Frenk Zagers  en wilde Zundert zich geenzins neerleggen bij een nederlaag. Wim Kas kwam al in de 46e minuut in een ideale positie om te scoren maar besloot zijn actie jammer genoeg in het zijnet. Een minuut later moest Niek redden op de doellijn. Zundert drong aan en het was Erwin die een fraaie aanval  na een overstapje van Fabian beheerst afrondde 1-3.  Twee minuten later begon iedereen met een rood-zwart hart weer te geloven in een goede afloop toen na een half mislukt schot van Tim de bal via Erwin in het doel verdween 2-3.  Zundert dicteerde op dit moment het spel en Groen-Wit  kon het niveau van de eerste helft niet meer halen. Er kwamen nog enkele kansen voor Zundert , maar ook Groen-Wit werd uit de counter nog een paar keer gevaarlijk. Het bleef tot de laatste minuut een spannende wedstrijd maar helaas kon een hard werkend Zundert de gelijkmaker niet op het scorebord brengen.

Al met al een leuke pot voetbal waarin onze mannen meer hadden verdiend maar ook een wedstrijd waarin eens te meer duidelijk werd dat dit team niet thuis hoort op de plaats die het nu inneemt op de ranglijst. Wij zien de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet en rekenen erop dat de Rood-Zwarten nog vele punten zullen pakken.

Opstelling: Etienne Herreijgers, Rob Luijten, Niek Damen , Wim Kas, Kees Bullens,Nick Havermans, Fabian Nelemans, Roy Jacobs, Ferdi herreijgers, Tim Goethals, Jesse Mouws. Invallers na rust: Frenk Zagers, Erwin Braspenning, Niels Damen.