Zundert verliest debuutduel in derde klasse geflatteerd.

maandag 10 september 2012, 20:20

Op een zonovergoten en warm sportpark De Wildert isZundert  er niet in geslaagd om de eerste wedstrijd in de derde klasse te winnen. De mannen  van Zundert-trainer Coen Rijppaert  begonnen goed en geconcentreerd aan de wedstrijd en hadden gedurende de hele eerste helft het beste van het spel. Met goed verzorgd voetbal werd veelvuldig het doel van de tegenstander gezocht. Dat resulteerde al in de 6e minuut in een goede kans voor FabianNelemans die echter net naast schoot. Later kwamen er mogelijkheden voor  Roy Jacobs, Jeroen Slootmans en Tim Goethals , doch telkens vonden zij een goede doelman van RCD op hun weg. In de 26e minuut was Etienne goed uitgelopen om een counter van RCD ongedaan te maken. Al met al een veldoverwicht voor Zundert in de eerste helft en het was dan ook zuur en tegen de verhouding dat RCD uit een counter uiterst efficiënt de 0-1 op het scorebord bracht.

Na de rust een ander spelbeeld  als Zundert slordiger begint te spelen en regelmatig balverlies lijdt op het middenveld . RCD blijkt een uitgekookte ploeg die hiermee uiterst doelmatig weet  om te gaan en Mitch Bos schiet een afvallende bal in de 55e minuut snoeihard in de kruising. Zundert kwam echter snel terug in de wedstrijd want Roy Jacobs schoot een minuut later een voorzet van Tim Goethals  droogbinnen: 2 – 1. Zundert  probeerde daarna de forcing te voeren en bracht Erwin Braspenning voor Ferdi Hereijgers. In de 68e minuut voorkwam Etienne met zijn vingertoppen en de paal de 3-1. De terugspringende bal werd in buitenspelpositie binnengeschoten en het doelpunt werd dan ook terecht afgekeurd. Zundert drong daarna nog aan maar metname de doelman van RCD gaf geen krimp. Uiterst doelmatig counterde RCD daarna naar een geflatteerde 4-1 eindstand. Rest nog te vermelden dat in de 80eminuut Fabian werd gewisseld voor Frenk Zagers en dat Erwin in de 90eminuut nog snoeihard op de paal kopte. Al met al een leuke pot voetbal met een goed leidende scheidsrechter waarin Zundert wellicht meer had verdiend.

Opstelling Zundert:Etienne Hereijgers, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Niek Damen, Dorus Valk, Roy Jacobs, Wim Kas, Fabian Nelemans, Jeroen Slootmans, Ferdie Hereijgers, Tim Goethals.