ZUNDERT VERLIES TEGEN EMMA

zondag 23 januari 2011, 0:00

ZUNDERT VERLIES TEGEN EMMA

Zundert speelde een slechte eerste helft. Er zat weinig samenhang in het spel en er werd teveel balverlies geleden. Het laag geplaatste Emma maakte er niet veel meer van, maar speelde met iets meer wilskracht en was fysiek sterker. Het enige doelpunt viel al in de 13e minuut. Een goed opgezette aanval over rechts, leidde tot een schot dat voor Etienne niet te houden was. Hierna kwam zette Zundert enkele mooie aanvallen op, maar dit leidde niet tot resultaat. Roy probeerde het met een schot, maar de Emma-goalie was op zijn post. Net voor rust werd Dirk stevig onderuit gehaald toen hij probeerde op te rukken op de helft van Emma. Diverse Emma-spelers maakten overigens regelmatig wat gemene en geniepige overtredingen. Na de rust pakte Zundert het energieker op. Zundert was voortdurend in balbezit en kreeg ook diverse goede scoringsmogelijkheden. Begin 2e helft brak Jeroen op snelheid door. Jammer dat hij de bal iets te ver voor zich uitspeelde. Roy waagde zich daarna aan een solo. Hij kwam ver, maar stuitte ook op de keeper. De rebound werd door Rogier in handen van de keeper geschoten. Ook Dorus probeerde een afstandsschot, maar helaas naast. Een vrije trap van Wim ging net over. Hetzelfde gebeurde bij een kopbal van Denis. In de 70e minuut offerde trainer Rijppaert een verdediger op en mocht Erwin Braspenning, na een jaar blessureleed, zijn opwachting maken. In de 72e minuut gaf Denis goed voor op Jeroen die in een tijd richting doel schoot. Te zacht en recht op de keeper. In de 75e minuut vergat de scheids de bal op de stip te leggen, nadat Sven Goethals onderuit werd gehaald. Tegen het slot van de match kreeg Emma ook nog enkele kansen. De lat bracht redding, de rebound werd over gekopt. Ook Zundert kreeg nog enkele goede mogelijkheden op de bevrijdende treffer. Sven schoot over. De beste mogelijkheid was er voor Erwin. Hij reageerde te laat op een mooie voorzet van Jeroen, die door een lange bal van Dorus de diepte in was gestuurd. Ook in de slotminuut nog een mogelijkheid voor Jeroen, die alleen op de keeper af mocht gaan. De keeper reageerde alert en ook de laatste kans werd niet verzilverd.  Het was een sombere en trieste dag. De Zundert-voorwaartsen hadden het vizier vandaag niet op scherp staan. De druiven smaakten zuur. Duur verlies voor Zundert, omdat anders de aansluiting met de top weer tot stand was gekomen. Nu zijn we echt weer terug in de middenmoot. Zondag thuis tegen RSV moet er uit een ander vaatje worden getapt. We hebben nog wat goed te maken tegen de blauwwitten uit Rucphen.

(De opstelling: Etienne Hereijgers, Kees Bullens, Dirk van Hasselt, Rogier Haest, Joram Dictus (in de 70e min. vervangen door Erwin Braspenning, Sven Goethals, Roy Jacobs, Wim Kas, Dorus Valk, Denis Vucjic, Jeroen Slootmans. Wisselspelers: Thomas van Nederkassel, Niels Damen en Erwin Braspenning)