Zundert uit beker

maandag 28 november 2011, 22:45

Als laatste “Zundertse” club sneuvelde Zundert in het bekertoernooi. De roodzwarten verloren onverdiend van vierdeklasser Clinge dat al vroeg scoorde. Een vooral na rust aandringend Zundert wist echter geen bres te slaan in de Zeeuwse verdediging.

De competitie heeft duidelijk prioriteit voor de Zundertse selectie en daarom gaf trainer Rijppaert enkele lichtgeblesseerden rust. Het sterk gewijzigd team moest vooral in de openingsfase erg aan elkaar wennen. Een fel starttend Clinge profiteerde hier optimaal van. In de eerste minuten kwamen zij via de linkerflank enkele malen gevaarlijk door. Bij de derde keer werd de voorzet niet goed weggewerkt waarna een Clinge-aanvaller uit het zicht van de weer goed keepende Thomas de bal in het doel schoot. 0-1. Voor Zundert diende zich een eerste kansje aan in de 10e minuut maar de pass van Nick op Denis was iets te scherp. Zundert kwam langzaam beter in de wedstrijd en werd enkele keren gevaarlijk via een corner en afstandsschoten. Ook Clinge liet van zich spreken toen een aanvaller op randje buitenspel op Thomas mocht afgaan, die echter met een voetreflex redding bracht. Net voor het half uur kreeg Zundert een grote kans. Rob werd de diepte ingestuurd maar zijn perfecte voorzet was te machtig voor Denis. Vlak voor rust nog een prima dieptepass van Dirk op Denis die binnen de 16 (on?)reglementair werd gestuit.

Na rust verving Tim de licht aangeslagen Niels en werd Clinge steeds verder teruggedrongen. Zundert probeerde het vooral door het midden en via afstandsschoten, maar steeds zat er een verdedigend been tussen in het overvolle strafschopgebied. Dorus en de net herstelde Sven kwamen in de ploeg voor extra aanvallende impulsen. Clinge werd vastgezet op eigen helft, maar pogingen van Rob, Roy en Tim strandden steeds in de zestien of in de handen van de sterk keepende doelverdediger. In de 83e minuut werd een counter Zundert bijna fataal maar weer was Thomas de situatie meester. Vijf minuten voor tijd een pass van Dorus op Erwin die in het strafschopgebied niet zichtbaar voor de scheidsrechter werd vastgehouden. Ook een laatste knappe doelpoging van Roy leverde geen doelpunt op en zo bleef de stand 0-1.

Komend weekend de eerste returnwedstrijd in de competitie. Zundert ontvangt thuis Veerse Boys.

(De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Dave Havermans, Kees Bullens, Roy Jacobs, Niels Damen, Nick Havermans, Denis Vujcic, Erwin Braspenning, Jeroen Slootmans)