ZUNDERT TE STERK VOOR GILZE

maandag 5 november 2012, 23:25

Ook na de scheidsrechtelijke dwaling in de 15e minuut in de 2e helft. Fabian Nelemans werd voordat hij de bal voor het intikken had, met handen en voeten naar de grond toe gewerkt. Ondanks dat de scheidsrechter op ongeveer 10 meter stond weigerde hij de bal op de stip te leggen. De aanval daarop scoorde Gilze de 2 – 1. Na verwoede protesten, die uiteraard niets opleverden, gingen de kopjes maar even naar beneden. Al vrij snel werd de draad weer opgepakt en kon de talrijke Zundert aanhang  weer genieten van het vertoonde spel.

In de 1e helft was Gilze nog de evenknie van Zundert. Zundert kreeg in deze periode kansen via o.a. Jesse Mouws en Wim Kas. Aan de andere kant raakte Gilze de buitenkant paal en moest Etienne alle zeilen bijzetten om tot 2 maal toe een inzet van korte afstand te pareren. Na 25 minuten nam Zundert de leiding. Een wederom heersende Roy Jacobs op het middenveld bediende Jesse Mouws op maat. Jesse was de keeper te snel af en kon de bal eenvoudig in het doel kijken. Tegen de rust werd Zundert wat slordiger wat veel balverlies opleverde, wat Gilze weer de gelegenheid bood terug in de wedstrijd te komen. In de 47e minuut werd het dan ook gelijk. Een uitbraak over rechts betekende de 1 – 1 ruststand.

Na rust was Zundert op de 1e minuut en 15e minuut na de best voetballende ploeg. In de 1e minuut na rust miste Gilze nog een kans en in de 15e minuut scoorde het de 2-1. In de 25e minuut werd op links na een mooie combinatie Tim Goethals aangespeeld. Tim mocht twee maal aanleggen voor een voorzet. De 2e was perfect die door Fabian prachtig werd binnen gekopt. De ene na de andere mooie aanval rolde richting het doel van Gilze. In de 35e minuut leidde dit tot de 2-3 voorsprong. Een subtiel pasje van Roy op Fabian gevolgd door een scherpe voorzet, die door de naar rechts uitgeweken Tim bij de 2e paal in het dak van het doel werd geschoven. Vijf minuten later ronde de plaag van de Gilze-verdediging, Jesse Mouws, zijn solo af met een schot in de kruising. 2 – 4, de wedstrijd was gespeeld.

De Zundert aanhang kon terugkijken op een collectief goed voetballend Zundert-team, dat in deze vorm een lust is voor het oog. Daarom Zundert supporters a.s. zondag, Sportpark de Wildert, Zundert – Terheijden, aanvang 14.30 uur.