Zundert strijdend ten onder tegen Terheijden.

maandag 29 april 2013, 15:40

Onder ideale voetbalomstandigheden begon een door blessures op enkele plaatsen gewijzigd Zundert  aan de cruciale wedstijd tegen Terheijden.  Zundert  speelde goed verzorgd voetbal en was in het eerste half uur de bovenliggende partij. Tot grote kansen leidde dit echter niet , behoudens een schot van Fabian en een kopbal van Erwin. Terheijden kwam tot  die tijd niet verder dan een schot voorlangs het doel van Etienne. In de 25e minuut moest de goed spelende Fabian worden vervangen door Jesse omdat hij door een ruwe charge van een tegenstander geblesseerd raakte aan de schouder. In de 5 hierop volgende minuten sloeg het noodlot toe voor Zundert: Rob verloor op de achterlijn een duel met de tegenstander en de voorzet die hier op volgde werd genadeloos binnengekopt.  Zundert was even de kluts kwijt en een minuut later kon Etienne nog net een schot uit de benedenhoek halen. De corner die volgde werd echter keurig binnengekopt 2-0. Zundert ging  niet bij de pakken neerzitten en kreeg nog een goede kans toen Erwin Denis de diepte in stuurde. Zijn schot ging er jammer genoeg  rakelings naast, russtand 2-0.

Na rust een nog feller Zundert hetgeen al direct tot een goede kans leidde, Jesse verzuimde echter voor te zetten en wilde de bal in de korte hoek schuiven, hij trof helaas  het zijnet. In de 58e minuut werd Niels vervangen door Frenk Zagers en Zundert zocht nog nadrukkelijker de aanval. Een prachtige volley van Wim werd op de doellijn gestopt omdat een Terheijdenspeler zonder dat hij het besefte de bal snoeihard tegen het hoofd kreeg. Inmiddels werd  door de merkwaardige beslissingen van de belabberd fluitende scheidsrechter de sfeer op het veld er niet beter op.  Er vielen aan beide zijden enkele gele kaarten en zelfs nog een rode kaart voor een Terheijdenspeler. In de 75e minuut verspeelde Dorus op een knullige manier de bal en kon Terheijden via een duidelijke buitenspel goal de wedstrijd  beslissen: 3-0. Zundert wilde zich echter niet zo maar bij de feiten neerleggen en gooide alles in de strijd. Uit een voorzet Dorus scoorde Rob Luijten de dikverdiende 3-1. Even later verlengde Erwin een vrije trap van Dorus en Denis schoot snoeihard binnen 3-2. Zundert zette alles op alles maar verder dan een geweldig kans voor Olivier kwam men niet meer.

Door dit resultaat is Zundert helaas direct gedegradeerd naar de vierde klasse, dit ondanks de geweldige inzet van iedereen die bij het elftal is betrokken. Grote dank is op zijn plaats voor de mannen die de laatste weken de technische leiding op zich hebben genomen. Aan hen  heeft het zeker niet gelegen !! Volgende week staat nog de wedstrijd tegen Madese Boys op het programma en proberen we het seizoen nog op een positieve manier af te sluiten  en nemen ons voor om volgend seizoen weer vol voor promotie te gaan.

(Opstelling: Etienne Hereijgers, Dave Havermans, Niek Daamen, Rob Luijten, Dorus Valk, Olivier van Hassel, Wim Kas, Niels Damen, Denis Vujcic, Fabian Nelemans, Erwin Braspenning)