Zundert ondanks overwicht toch weer met lege handen.

maandag 1 oktober 2012, 17:50

Onder ideale voetbalomstandighedenbegon Zundert zonder de geblesseerden Dorus Valk en Niels Damen aan de uitwedstrijd tegen Oosterhout. In de beginfase begon de thuisclub met meer overtuiging aan de wedstrijd en had het beste van het spel. Dit resulteerde in een paar gevaarlijke aanvallen van de thuisclub maar gelukkig was m.n. Etienne op zijn post. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Zundert beter in zijn spel en begon een lichtveldoverwicht te creëren. Het was dan ook zuur dat in de 20 e min. na een door Etienne gekeerde hoekschop hierna de afvallende bal meteen “mislukte” volley via de grond met een grote dosis geluk achter de Zundert doelman in het dak van het doel verdween. 1-0. In de fase hierna kwam Zundert met goed verzorgd voetbal enkele malen bij het doel van de tegenstander. Ferdi schoot uit de draai net naast na een steekbal van Dirk en een snelle aanval over rechts kon maar ternauwernood worden gestopt door de Oosterhout doelman. Ook Roy schoot na een voorzet van Fabian net over.
In de tweede helft had Zundert weer een veldoverwicht alhoewel ook Oosterhout via de counter een enkele maal gevaarlijk werd. Rond de 65e minuut soleerde Roy richting het doel en werd onreglementair gestopt binnen de zestien en de goed leidende scheidsrechter aarzelde geen seconde en gaf Zundert een strafschop. Ferdie’s inzet was iets te slap ende doelman haalde de bal uit de benedenhoek. In de tien minuten die hierop volgden had Zundert alle pech die je maar kunt hebben: Een inzet van Wim werd door de doelman met kunst en vliegwerk gekeerd, de daarop volgende corner werd door Dirk snoeihard tegen de onderkant lat gekopt, even later was het weer Dirk die de paal trof en even later was het weer de paal die redding moest brengen voor de tegenstander. Zundert ging nu alles op de aanval gooien en bracht Jesse Mouws voor Tim en later nog Erwin voor Kees Bullens. Een mooie aanval van Roy over links werd door Jesse teruggelegd! op Fabian, die door de grensrechter onbegrijpelijk voor buitenspel werd teruggevlagd. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ook Oosterhout via de counter nog enkele malen gevaarlijk werd en dat zij steeds een sterke Etienne op hun weg vonden.
Al met alle een zure nederlaag, maar wel een die aantoont dat Zundert op de goede weg is en dat de eerste overwinning slechts een kwestie van tijd is. Aanstaande zondag een belangrijke thuiswedstrijd tegen Waspik, een mooie gelegenheid lijkt me om de eerste driepunter te bewerkstelligen !