Zundert maakt het zich zelf moeilijk in spannende derby

maandag 5 maart 2012, 19:30

In de drukbezochte derby maakte Wernhout direkt duidelijk dat het zich niet zomaar zou laten verslaan door het favoriete Zundert. In het eerste kwartier van de wedstrijd had de thuisclub het beste van het spel wat al in de 5e minuut resulteerde in een schot op de lat. Naarmate de wedstrijd echter vorderde kreeg Zundert meer vat op het spel en werden ook enkele kansen gecreëerd. In de 28e minuut werd Zundert tekort gedaan toen de scheidsrechter weigerde de bal op de stip te leggen toen Roy Jacobs binnen de zestien onreglementair werd gestopt. Enkele minuten later was er wel succes voor Zundert toen Erwin Braspenning op de achterlijn goed doorzette en Fabian Nelemans aanspeelde, welke Denis Vujcic in staat stelde om de 0 – 1 op het scorebord te brengen.

Na rust werd de wedstrijd een echte derby, waarbij beide ploegen keihard werkten en waarbij ook behoorlijk strijd werd geleverd. Zundert kreeg flink wat kansen maar verzuimde die te verzilveren, zodat Wernhout bleef geloven in een goed resultaat. Toen  de scheidsrechter in korte tijd Wernhout twee wel heel gemakkelijk gegeven  strafschoppen toekende, waarvan Etienne er een prachtig stopte, stroopte Wernhout bij de 1-1 stand de mouwen nog eens extra op. Zundert kreeg in deze fase nog enkele kansen maar deze werden helaas gemist, zodat het er steeds meer naar ging uitzien dat  Zundert tegen het tweede gelijkspel van deze competitie zou aanlopen. In de 86e minuut kreeg Zundert een vrije trap welke Dorus Valk vanaf 20 meter op de paal schoot. Een Wernhoutspeler verwerkte de terugspringende bal onnodig tot hoekschop. Roy Jacobs nam zoals gewoonlijk deze corner en de mee naar voren gekomen Dirk van Hasselt kopte snoeihard de 1-2 binnen !  Groot was de ontlading!! De moegestreden Dorus werd daarna vervangen door Wim Kas. In de toegevoegde tijd wist Zundert ook nog 1-3 te maken toen Erwin op de rand van de zestien aan het goochelen ging en Denis Vujcic de afvallende bal binnentikte. Al met al en zwaarbevochten maar verdiende overwinning voor Rood-Zwart. Na de wedstrijd werd, zoals het hoort, nog lang gefeest samen met onze Wernhoutse sportvrienden.

Zondag a.s. kan Zundert op De Wildert in de wedstrijd tegen Dussense Boys het kampioenschap binnenhalen, mits Bavel  tenminste punten laat liggen tegen Blauw Wit. Dus komt a.s. zondag allen naar ons mooie sportpark om onze ploeg naar de overwinning te schreeuwen.

Opstelling:Etienne Hereijgers, Rob luijten, Niek Damen, Dirk van Hasselt, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Roy Jacobs, Niels Damen, Denis Vujcic, Erwin Braspenning, Tim Goethals.

Dorus Valk gewisseld voor Wim Kas.