Zundert maakt geen fout

maandag 12 maart 2012, 22:20

Voorafgaand aan de wedstrijd werd routinier Erwin Braspenning door voorzitter Loek Havermans gehuldigd voor 250 wedstrijden in Zundert 1.

Zundert startte aanvallend en al in de 4e minuut drukte Erwin van afstand af. Zijn harde schot ging ruim over. Ook Dussense Boys liet zich in de openingsfase niet onbetuigd en in de 10e minuut moest Etiënne gestrekt naar de hoek om de doorgebroken Dussen-spits van scoren af te houden. Na een kwartier werd Zundert duidelijk sterker en kreeg het enkele kansen via Tim (tegen keeper) en Erwin die over lobt na een dieptepass van Roy. Dussen verdedigde met 10 man en hield haar spits voorin hopende op een counter. Na 28 minuten had dit bijna succes.Zundert leed onnodig balverlies op het middenveld en Niek en Dirk wisten ternauwernood de Dussenspits af te stoppen. Zundert schakelde snel om en via Roy en Niels werd Jeroen weggestuurd die de bal met precisie voorgaf op Erwin. De jubilaris van de dag schoof de bal keurig langs de keeper. 1-0. Voor de rust werd Zundert nog gevaarlijk via Fabian en uit een vrije trap van Roy waar niemand zijn hoofd tegen zette.

De tweede helft was het Dussense Boys dat het eerst gevaarlijk werd. Het schot ging echter net naast. Zundert bleef ook de tweede helft de dominerende ploeg en kwam na 57 minuten op 2-0 toen een prachtige vrije trap van Roy door Jeroen werd binnengekopt. Het verzet bij Dussen leek gebroken en Zundert kreeg goede mogelijkheden de score uit te bouwen. Kansen voor Roy (wachtte te lang), Erwin (schampte de bal) en Tim (naast). De eindpass en de afwerking lieten deze middag echter te wensen over. In het laatste kwartier schiet Roy op de keeper en weet ook Denis uit de rebound niet te scoren. Na een passje van Fabian schiet Jeroen op de lat en kopte Denis in de rebound over. Vlak voor tijd viel dan toch de derde treffer als Denis de bal binnen kan lopen. Het laatste wapenfeit was voor Dussen dat zag dat een afstandschot door Etiënne uit de kruising werd geranseld.

Zondag a.s. de krachtmeting tegen Bavel. Onder het toeziend oog van vele roodzwart uitgedoste supporters gaat Zundert proberen het kampioenschap definitief naar zich toe te trekken.

Opstelling: Etiënne Hereijgers, Wim Kas, Niek Damen, Dirk van Hasselt, Rob Luiten, Fabian Nelemans, Roy Jacobs, Niels Damen, Jeroen Slootmans, Erwin Braspenning, Tim Goethals.

Tim Goethals en Niels Damen gewisseld voor Denis Vujcic en Kees Bullens