Zundert gelijk tegen De Moer

maandag 26 maart 2012, 22:30

Zundert kon niet op zijn sterkst aan de wedstrijd beginnen. Dorus Valk, Rogier Haest, Denis Vujcic en Roy Jacobs konden om diverse redenen niet spelen.

In de eerste helft kregen zowel Zundert als Blauw Wit (BW) enkele mogelijkheden. Toch lukte het de roodzwarte brigade maar moeilijk om voetballend kansen te creëren. Dit lag zeker ook aan de defensieve benadering van de tegenstander. Maar ook de afwerking liet te wensen over. Ook werden er veel overtredingen begaan op onze middenvelders, waardoor het aanvallend spel werd geboycot. De overigens goed leidende scheidsrechter had hier wat alerter op kunnen reageren. Jeroen Slootmans en Erwin Braspenning kregen wel enkele kansjes op aangeven van Tim Goethals en Fabian Nelemans. Net voor rust kwam Zundert goed weg, toen een inzet tegen de lat belandde.

In de tweede helft min of meer het zelfde spelbeeld. In de 54e minuut behoedde Etienne Hereijgers met een formidabele redding Zundert voor een achterstand na een goed opgezette aanval van BW. Wederom kregen Jeroen en Erwin weer wat kansjes op assists van de goed spelende Niels Damen, Tim en Fabian. BW hanteerde de lange bal en rekende op hun snelle voorwaartsen. In de 80e minuut leidde dat tot succes en kon het scoren. De veerkracht van Zundert is al eerder gebleken in deze competitie. Ook nu weer kwam Zundert nog geen drie minuten later op gelijke hoogte. Niels Damen nam een vrije trap op links en iedereen dacht, dat hij had gescoord. Echter het was Fabian die de tip-in verzorgde. De keeper vond het nodig Dirk van Hasselt te torpederen. De scheids had het goed gezien en gaf de BW-keeper terecht de rode kaart. In het vervolg van de match gaf Zundert gas om alsnog de volle buit binnen te halen. Sven Goethals, die de moe gestreden Kees Bullens verving, stichtte door enkele snelle rushes wat extra gevaar. Uit een van die voorzetten kreeg Jeroen nog een prima schietkans. De stand-in keeper stopte de bal echter bekwaam.

Een gelijkspel was het eindresultaat. Nog steeds ongeslagen!  Maar nu wordt het tijd om weer de volle winst te gaan pakken. Zondag komt Right’Oh op bezoek.

(De opstelling: Etienne Hereijgers, Kees Bullens, Niek Daamen, Dirk van Hasselt, Rob Luijten, Niels Damen, Wim Kas, Fabian Nelemans, Jeroen Slootmans, Erwin Braspenning, Tim Goethals. Wisselspelers: Rogier Haest, Toby Mensen, Sven Goethals (ingevallen voor Kees Bullens) en Roy Nouws)