Zundert en Rijen delen de punten.

maandag 17 december 2012, 20:00

Op een nauwelijks bespeelbaar veld slaagden Zundert en Rijen er toch  in om een aantrekkelijke pot voetbal op de mat te brengen. Omdat beide partijen “voetballend”  de punten wilden binnenhalen had de goed  leidende en  ervaren scheidsrechter  Visser(69  jaar !) weinig moeite om het spel in goede banen te leiden.

Beiden teams begonnen echter, zich bewust van het belang van deze wedstrijd, fel en geconcentreerd aan de wedstrijd.  Al in de derde minuut kopte Roy uit een door Niels genomen corner snoeihard op de goal en zijn inzet kon ternauwernood door een Rijen-speler van de doellijn worden weggehaald. Even later kon Niek Damen met  een uiterste krachtsinspanning een Rijenspeler van het scoren afhouden. De gehele eerste helft golfde het spel heen en weer en er werd snel en attractief voetbal gespeeld met kansen voor beide doelen.  De beste kans was nog voor Fabian toen de Rijengoalie de bal loste na een vrije trap van Roy en hij jammerlijk naast het lege doel schoot. Jammer was het dat 10 minuten voor rust Niek Damen  geblesseerd het veld moest verlaten en uitblinker Wim Kas een linie naar achter moest opschuiven. De voor Niek ingevallen Frenk Zagers speelde overigens een puike partij. Net voor rust moest  Etienne handelend optreden om een doelpunt te voorkomen. Ruststand 0-0.

Na rust ongeveer een zelfde spelbeeld met een steeds nadrukkelijker aandringend Zundert.  In  de 53e minuut kwam Zundert goed weg toen Etienne was geslagen maar de bal op de paal spatte. Even later schoot Ferdi net naast na een steekbal van Frenk Zagers en Fabian zag zijn inzet ook op de paal belanden. In de 75e minuut kwam Rijen op voorsprong na een snelle uitval over rechts die snoeihard werd afgerond 1-0. Zundert ging allerminst bij de pakken neerzitten en werd in de 80e minuut beloond voor het harde werken toen Fabian uit een voorzet van Tim Goethals  de 1-1 binnenkopte. Ferdi werd nog vervangen door Maikel Zagers. Tim Goethals zag in de 87e minuut zijn inzet nog gestuit door de doelman en Etienne kon in de allerlaatste minuut nog een tegentreffer voorkomen toen Rijenspeler (buitenspel ?) alleen op hem afkwam.

Al met al een leuke wedstrijd met twee hardwerkende ploegen, waarin op basis van het aantal kansen Zundert wellicht had moeten/kunnen winnen, maar met wat pech ook zo maar had kunnen verliezen.  Door de winst van Baardwijk op Beek Vooruit gaat Zundert de winterstop in op een gedeelde derde plaats van onder,  een plaats waar het gezien het vertoonde spel  zeker niet thuis hoort.

Opstelling: Etienne,  Rob, Dirk, Niek, Dorus, Niels , Roy, Wim, Fabian, Tim, Ferdi.