Zundert eenvoudig langs RWB

maandag 12 december 2011, 18:55

Op het mooie Sportcomplex “De Gaard” in Waalwijk, waar de Zundert-supporters in de meerderheid waren, won Zundert ogenschijnlijk makkelijk deze  vooraf als “lastig” ingeschatte wedstrijd. Vanaf het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter trok Zundert het initiatief naar zich toe hetgeen al in de 6e minuut resulteerde in de 1-0 stand toen Tim uit een vrije trap van Roy goed afrondde. Zundert hield de hele eerste helft het beste van het spel en Etiënne werd slechts een enkele keer op de proef gesteld met een afstandsschot. Zundert daarentegen had een aantal goede mogelijkheden om de voorsprong  te vergroten. Rond het half uur stuurde Erwin met een goede pass Jeroen weg op rechts, diens schot werd gekeerd door de doelman, de afvallende bal belandde voor de voeten van Erwin doch deze schoot naast een leeg doel. Even schrokken de Zundert-supporters toen in de 34e minuut de goed spelende Tim wegens een blessure moest worden vervangen. De zorgen waren echter van korte duur want invaller Denis bepaalde in het resterende kwartier de ruststand op 3-0. Eerst rondde hij een mooie pass van Niels af nadat Erwin op het middenveld knap de bal had weten te veroveren. Net voor rust kopte Denis binnen uit een mooie voorzet op maat van Jeroen die door Roy in de diepte was aangespeeld op rechts.

De tweede helft was bij deze stand een formaliteit: Zundert bleef de betere ploeg en wist nog aardig wat kansen te creëren en de Zundert-verdediging stond weer als een huis. In de 70e minuut legde de doorgebroken Denis keurig af op Roy en deze schoot met notabene zijn rechterbeen!! onberispelijk binnen: 4-0. RWB was geen schim van de ploeg in de eerste ontmoeting en wist werkelijk nauwelijks gevaar voor het Zundert-doel stichten. Etiënne hoefde dus slechts een enkele keer in actie te komen, hetgeen hem uiteraard wel  toevertrouwd is. In de 77e minuut kreeg de goed spelende Dorus nog een publiekswissel nadat hij bijna had gescoord uit een een-tweetje met Erwin. Hij werd vervangen door Toby Mensen die alleszins een goede invalbeurt maakte. Al met al een goede overwinning die eigenlijk een nog grotere score had kunnen/moeten opleveren. Door het verlies van Wernhout gaat Zundert nu met een voorsprong van 15 punten op de nieuwe nummer 2, Raamsdonk de winterstop in en mag het, met nog 9 wedstrijden te spelen serieus aan een kampioenschap gaan denken !

Opstelling:  Etienne, Kees Bullens, Niek Damen, Dirk van Hasselt, Dorus Valk, Nick Havermans, Niels Damen, Roy Jacobs, Jeroen Slootmans, Tim Goethals, Erwin Braspenning.

30e min: Denis Vujcic voor Tim,  77e min. Toby Mensen voor Dorus