Zundert de Kampioen der Kampioenen

maandag 19 maart 2012, 18:35

Het wordt haast een traditie dat het 80 jarige Zundert in een jubileumjaar een kampioenschap weet te behalen. In 2002 werd Zundert kampioen in de 5e klasse. In de 4e klasse en in het seizoen 1982-1983 eveneens in de 4e klasse.

De kampioenswedstrijd in en tegen Bavel begon slecht voor Zundert. In zijn eerste actie raakte de man in vorm Denis Vujcic zwaar geblesseerd aan zijn knie en moest vervangen worden. Enkele minuten later kreeg Bavel zijn enige grote kans van de wedstrijd. Een hakballetje van spits Brusselers ging maar rakelings langs het doel. Hierna nam Zundert het initiatief in handen. Met het vertrouwde combinatievoetbal liet Zundert zien dat er maar een team is, dat aanspraak mag maken op de titel. Na een half uur leek Zundert op voorsprong te komen. Een prachtige pass van Roy Jacobs op de goed ingevallen Tim Goethals leverde drie goede schietkansen op, die allemaal door de stug verdedigende achterhoede van Bavel werden geblokt. Het was jammer dat Zundert in de resterende fase van de 1e helft tegen drie gele kaarten opliep van de enige man op sportpark De Roosberg, die de wedstrijd niet aanvoelde. Vlak voor rust werd een scherpe voorzet van Jeroen Slootmans door iedereen gemist en bijna door een Bavelverdediger in eigen doel gewerkt.

Na rust een nagenoeg zelfde spelbeeld met een Zundert dat nadrukkelijker op zoek ging naar een doelpunt. Sporadisch kwam Bavel in de 2e helft onder de druk van Zundert uit. De verdediging van Zundert stond als een huis. De drie routiniers Etienne, Dirk en Niek geflankeerd door de twee jonkies Wim en Rob hadden het goed voor elkaar en zorgden tevens voor de nodige aanvallende impulsen.  Echte grote uitgespeelde kansen kreeg Zundert niet. Mogelijkheden voor Jeroen, na een mooie strakke pass van Fabian, en Erwin miste de juiste richting. Een subliem genomen vrije trap van Niels Damen miste op een haar na het hoofd van Erwin en het doel. De laatste 5 minuten geloofden beide teams het wel. Zowel Bavel als Zundert drongen niet verder meer aan en speelde de wedstrijd professioneel uit.

Na het laatste fluitsignaal kon het feest beginnen. Vele traantjes werden weggepinkt. De kleine 250 meegereisde supporters zorgden in Bavel en later in Zundert voor een geweldige sfeer.

Zundert kan zich gaan voorbereiden op de 3e klasse. Proficiat jongens en technische staf het is tot nu genieten van jullie prestatie. Ga zo door en sluit de competitie als een echte kampioen waardig af.

Opstelling: Etiënne Hereijgers, Wim Kas, Niek Damen, Dirk van Hasselt, Rob Luijten, Fabian Nelemans, Roy Jacobs, Niels Damen, Jeroen Slootmans, Erwin Braspenning, Denis Vujcic.

Denis Vujcic gewisseld voor Tim Goethals