Zundert DA1 lijdt ongelukkige nederlaag

zondag 9 oktober 2011, 20:35

Op sportpark Westend miste Zundert DA1 deze middag de halve achterhoede doordat beide Anke ’s verhinderd waren. Zundert begon goed aan de wedstrijd en de gelegenheidsverdediging onder leiding van de Monikies met Ellen als stand-in voorstopper stond goed. Na 20 minuten voetbal kwamen de Zundertse dames zelfs op voorsprong. Een voorzet vanaf links van Ankie, werd door Hilde fenomenaal met buitenkant voet binnen geschoten. Zundert controleerde de wedstrijd en gaf weinig kansen weg. Karin kreeg zelfs twee kansen om de voorsprong verder uit te breiden, maar haar schoten gingen helaas langs de verkeerde kant van de paal.

Na de rust kwam Sarto fel uit de kleedkamer en zet druk op de roodzwarte achterhoede. Zundert werd een strafschop onthouden toen Marthe onreglementair tegen de grond werd gewerkt. De scheidsrechter legde echter even later wel de bal op de stip bij een licht duwtje van een Zundert verdedigster. Sarto schiet de bal onberispelijk binnen en het stond gelijk. Door slecht uitverdedigen van Zundert ontstond balverlies waardoor Sarto op een 2-1 voorsprong kwam. Zundert gaf echter niet op en bleef combineren. In de 80e minuut werd het 2-2 toen Marthe wist te scoren. Zundert kreeg vleugels en ging voor de 3 punten. Echter SARTO was het dat in de laatste  minuut uit een corner nog eenmaal wist te scoren. Met een onverdiende 3-2 nederlaag moesten de dames met lege handen terug naar Zundert.