Zundert DA1 - Sarto DA1 4-1

maandag 12 maart 2012, 21:20

Zundert DA1 - Sarto DA1

Onder een stralend lente zonnetje begon Zundert goed aan de wedstrijd tegen Sarto. De eerste kans is voor Marthe als ze kan doorlopen na een steekballetje van Hilde. De keeper is er net op tijd bij. Zundert krijgt enkele kansjes die nog niet direct een voorsprong opleveren. In de 25e minuut komt Zundert op 1-0 als Mandy een mooie voorzet geeft vanaf de zijlijn en Marthe geheel vrij kan binnen tikken. Met vlagen speelt Zundert bij balbezit mooi combintievoetbal. De omschakeling bij balverlies is echter vaak te langzaam. In de 32e minuut een geweldige pass van Karola op Marthe, helaas loopt Hilde in buitenspel positie. Net voor de rust geeft Marthe een voorzet op Karin, schot gaat helaas over het doel. In de laatste minuut van de eerste helft geeft Marthe een perfecte voorzet op Mandy, die de bal knap over de keeper lobt en zo met 2-0 de rust in kunnen gaan.

Na de thee begint Sarto fel aan de wedstrijd, maar de betere kansen zijn voor Zundert. In de 60e minuut mag Mandy een coner nemen. De keeper krijgt de bal niet onder controle en het is Hilde die in de draai keurig binnen tikt. Kort daarna geeft Nicole een pass op Mandy die de bal door kaatst op Ankie. Het afstandschot is te zwak en valt in de handen van de keeper. In de 70e minuut beslist Nicole definitief de wedstrijd als haar afstandschot via binnenkant paal in het doel gaat. Ankie komt nog een keer alleen voor de keeper, maar schiet de bal tegen de keeper. Jammer dat Sarto in de slotminuten nog kan tegenscoren. Verdiende overwinning voor de Zundertse dames.