Zundert bekert door

dinsdag 25 oktober 2011, 22:35

Zundert 1 speelde haar eerste officiële wedstrijd op het verlichte A-veld. Trainer Coen Rijppaert gaf enkele spelers met pijntjes rust waardoor met name de achterhoede  sterk gewijzigd was. Dave Havermans en Rob Luijten vormden het centrale verdedigingsduo terwijl Dorus Valk voor het eerst na zijn blessure zijn opwachting in de basis maakte als linksback.

WDS startte fel en probeerde door vroeg druk te zetten de opbouw aan Zundert zijde te verstoren. Zundert was de meest in balbezit zijnde ploeg maar was nog al eens slordig in de passing. Toch kwam Zundert op achterstand toen na een crosspass Dorus uitgleed en zijn tegenstander de bal kon oppikken. De drie tegen drie situatie werd goed uitgespeeld door WDS en Zundert werd voor de eerste keer dit seizoen op achterstand gezet. Nog voor rust kwam Zundert op gelijke hoogte toen een WDS verdediger uit een voorzet van rechts in eigen doel kopte. Zundert kreeg steeds meer de overhand maar wist de kansen nog niet te verzilveren. Etiënne moest nog twee keer handelend optreden. Eerst toen de WDS spits na een dieptepass vrij voor de goal opdookt en voor een tweede keer toen een aanvaller in de vijf- meter de bal voor zijn voeten kreeg. Met een katachtige reflex pakte de Zundert sluitpost deze bal klemvast.

De tweede helft was Zundert op alle fronten de betere ploeg en was het wachten op meerdere treffers. Met name  de deze avond zeer ijverige en goed spelende Denis kreeg een aantal goede mogelijkheden. Hij was het ook die na een  corner de bal voor zijn voeten kreeg en de verdiende 2-1 aantekende.  Even later een prachtige solo van Jeroen die een beter lot verdiende. Enkele minuten voor tijd kreeg Zundert tweemaal een vrije trap aan de rechterkant. De tweede keer legde aanvoerder Roy de bal op het hoofd van Denis die zijn tweede treffer maakte.

Zondag wacht weer de competitie. De vorige club van hoofdtrainer Coen Rijppaert is de tegenstander. Zundert kan een super gemotiveerde tegenstander verwachten.