Zundert 1 weet weer wat winnen is

maandag 21 maart 2011, 19:11

Zundert verslaat ZBC’97 (20 maart 2011)

Zundert speelde een verdienstelijke wedstrijd. De eerste overwinning van dit jaar werd een feit. Hopelijk een goede basis voor de rest van het seizoen. Uitslag 2-0.

Zonder de aan zijn schouder geblesseerde Dirk van Hasselt begon Zundert aan deze match. Gelukkig keerde na vijf maanden blessureleed Niek Daamen weer terug in het team.  Zundert begon goed aan de wedstrijd en na 12 minuten was de voorsprong een feit. Bij een vrije trap gaat Erwin Braspenning goed het duel aan met de keeper. Deze liet de bal los en de attente Sven Goethals kon de 1-0 binnentikken. Vijf minuten later had Sven de 2-0 moeten aantekenen. Jeroen Slootmans ging op snelheid naar binnen en kaatste met Erwin. Het schot van Jeroen kwam van de keeper terug en bracht Sven in een prima scoringspositie. Helaas ging de bal over. Op slag van rust kreeg Erwin door goed doorgaan op de keeper een moeilijke schietkans. Zijn keiharde schot belandde op de paal. Na rust kwam Denis Vucjic in het team en hiermee kwam er ook meer dreiging op de rechterflank. ZBC probeerde het initiatief te nemen, maar werd eigenlijk nauwelijks gevaarlijk. Zundert daarentegen kreeg verschillende goede mogelijkheden. De goed spelende Roy Jacobs werd halverwege de tweede helft vervangen door Wim Kas.  In de 85e minuut veroverde Sven op een keurige manier de bal van de rechterspits van ZBC. Deze vond het nodig om hem daarna gigantisch onder uit te halen. Het bleef echter bij geel, terwijl rood op zijn plaats was geweest. Dit was de enige fout van de goed leidende scheidsrechter. Na een goed genomen corner van Niels Daamen, kon Denis uiteindelijk nog de 2-0 scoren. Eindelijk weer eens het zoet van een overwinning proeven en na lange tijd de 0 weer eens houden.  Het deed het team zichtbaar goed.

(de opstelling: Etienne Hereijgers, Kees Bullens, Niek Daamen, Rob Luijten, Dorus Valk, Rogier Haest, Sven Goethals, Niels Damen, Roy Jacobs, Jeroen Slootmans, Erwin Braspenning. Ingevallen in de 2e helft: Denis Vucjic (voor Jeroen), Wim Kas (voor Roy) en Fabian Nelemans).