Zundert - Schijf

dinsdag 12 april 2011, 22:39

Moeizame winst Zundert op Schijf

VV Schijf maakte het Zundert vooral in de 1e helft erg moeilijk, speelde fysiek erg sterk. Pas in de tweede helft kon Zundert doorpakken en de broodnodige 3 punten bijschrijven. Einduitslag 3-1

Zundert was verre van compleet. Door allerlei omstandigheden speelden Roy Jacobs, Dorus Valk, Jeroen Slootmans en Rob Luijten niet. Gelukkig was routinier Dirk van Hasselt weer hersteld van zijn schouderblessure. Er werd op het B-veld gespeeld i.v.m. de renovatie van het hoofdveld. Voor een technische ploeg als Zundert was dit zeker geen voordeel.

Schijf startte met veel inzet en vechtlust aan deze partij die belangrijk was voor beide ploegen in het kader van behoud. De eerste kans was voor Zundert. De inzet van Erwin Braspenning werd bekwaam gepareerd door de sterk spelende Schijf-keeper. Nog binnend de tien minuten stond Zundert al op achtersatand. Een onnodige overtreding bood de bezoekers de kans te scoren uit een vrije trap, die laag werd ingebracht en goed werd verlengd door de Schijf-spits. Denis Vujcic en Sven Goethals kregen nog enkele goede mogelijkheden voor de rust. Ook Schijf kende enkele gevaarlijke uitvallen.

Na de thee al meteen de eerste kans voor Zundert. Denis schoot goed in, maar weer was de keeper paraat. Ook Schijf kreeg meteen daarna een goede mogelijkheid. Vanaf dit moment nam Zundert het initiatief meer in handen. Schijf probeerde met alle middelen de voorsprong te behouden. Toen in deze fase (65e minuut) een Schijf speler door zijn tweede gele kaart moest vertrekken, gaf Zundert extra gas en dit leidde tot de gelijkmaker in 70e minuut. Een kopbal van Dirk van Hasselt belandde tegen de lat. De bal kwam terecht bij de uitstekende spelende Fabian Nelemans. Hij werd gehaakt binnen de zestien en de penalty werd goed ingeschoten door Erwin. In de 80e minuut werd het 2-1. Sven Goethals kon scoren uit een scrimmage die werd vooraf gegaan door een uitstekend schot van Erwin. Schijf zette nog even aan, maar ook deze middag keepte Etienne Hereijgers een goede wedstrijd. Inmiddels werd ook nog een tweede speler van de gasten de rode kaart getoond. In de slotfase stuurde Erwin nog een fraaie lob over de verdediging van Schijf. Opnieuw was Sven Goethals de man die met een fraai schot de 3-1 kon aantekenen. Vermeldenswaard is nog dat Rens Gommers (B-speler) zijn competitiedebuut maakte voor Zundert door een goede invalbeurt.

Volgende week weer een thuiswedstrijd en wel tegen RSV.