Zundert - RSV

zondag 17 april 2011, 21:22

RSV STEELT DE PUNTEN BIJ ZUNDERT

Zundert was de gehele wedstrijd de betere ploeg. Vooral in de 1e helft kreeg het de beste kansen om te scoren. Ook de 2e helft domineerde Zundert het spel. En toch trok RSV aan het langste eind door in de slotfase te scoren. Einduitslag 0-1.

Zonder de geblesseerde Rogier Haest en de uit voorzorg op de bank zittende Niek Daamen, begon Zundert sterk aan de wedstrijd. Zundert had de gehele eerste helft een overwicht. Dit resulteerde in een aantal kansen voor Denis Vucjic, Erwin Braspenning en Fabian Nelemans. In de slotfase van de 1e helft dribbelde Roy Jacobs zich keurig vrij, zijn schot ging helaas naast. RSV werd niet echt gevaarlijk. Net voor rust keurde de uitstekend leidende scheidsrechter terecht een buitenspel- doelpunt van RSV af. Na rust wederom een veel beter voetballend Zundert, dat bleef combineren om de kansen af te dwingen. Roy Jacobs zag een mooie lob net over gaan. In de 70e minuut werd Denis flink “opgeladen” door de RSV-keeper. De scheids zag er geen overtreding in en Zundert bleef gestaag de aanval zoeken. In de 75e minuut kwam er een strakke voorzet van Sven Goethals. Zowel Denis als Erwin konden de bal binnenglijden, maar het lukte net niet. Tim Goethals verving de moe gestreden Erwin Braspenning en kwam een paar keer goed door op rechts. Op dezelfde flank stoomde ook turbo Kees Bullens vaak door. Jammer was wel dat zijn voorzetten de nodige precisie misten. Nog net binnen de reguliere speeltijd kon RSV vanaf links de bal voorzetten in het doelgebied. In de scrimmage die ontstond mocht RSV twee keer aanleggen. Met de punt van de schoen lukte het de tweede keer om de bal achter Etienne te krijgen. Zundert bleef het in de resterende tijd nog proberen, maar helaas voor de hardwerkende roodzwarten kwam er vandaag geen treffer op het droge en harde B-veld. Zundert de veel betere ploeg, verliest van een hardwerkend RSV, dat de punten zeer goed kon gebruiken. Toen de scheids afblies was het gejuich van de RSV-ers en hun supporters begrijpelijk. Een teleurgesteld Zundert had een beter resultaat verdiend.