Zundert - Bavel

zondag 15 mei 2011, 22:33

ZUNDERT MET LEGE HANDEN

Terwijl veel supporters in de kantine Ajax – Twente aanschouwden, speelde de jonge Zundert-ploeg een prima wedstrijd tegen Bavel. Zundert moest net voor rust met tien man verder, maar was de gehele wedstrijd de betere ploeg. Zuur was daarom het verlies. Uitslag 1-2

Het eerste half uur was voor Zundert. Met goed voetbal kreeg het in deze fase drie goede kansen om op voorsprong te komen. Schoten van Wim Kas en Erwin Braspenning gingen net naast. Rond de 20e minuut ging Fabian Nelemans goed door na een vrije trap. De keeper kon ternauwernood redden. In de 32e minuut voorkwam Etienne Hereijgers, dat Bavel de leiding kon nemen. Maar in de 43e minuut gebeurde dat wel. Omdat er na een vrije trap niet goed verdedigd werd, kon men ongehinderd inkoppen. Net voor rust moest Dirk van Hasselt aan de noodrem trekken met als gevolg een rode kaart. De penalty werd door Etienne op een fantastische wijze uit het doel geranseld. Met het inbrengen van de jonge Tim Goethals in de tweede helft, stond er wel een heel erg jong Zundert op de mat. Wat dit team de tweede helft liet zien was grote klasse. Met heel veel inzet en strijd, maar ook technisch goed voetbal, verdiende het eigenlijk de overwinning.

Direct na rust al twee goede mogelijkheden. Wim Kas vuurde venijnig hard op goal en wat later een kopbal van Erwin. De gelijkmaker van Zundert viel in de 57e minuut. Met een zuivere splijtende pass bracht Roy Jacobs Fabian in stelling, die zich mooi vrij speelde en kon binnen schieten.  Erwin kreeg daarna ook nog een paar goede kopmogelijkheden. In de 70e minuut verrichtte Etienne een klasseredding. Vijf minuten later echter kwam Bavel uit een van de weinige aanvallen op voorsprong, overigens na  vermeend buitenspel. Schoten van Wim en Tim gingen over. In de slotfase werd Fabian nog gehaakt binnen de zestien en een pingel was eigenlijk op zijn plaats geweest. Het seizoen zit er op. VV Zundert wil alle sponsors en supporters bedanken voor de steun in het afgelopen seizoen. En uiteraard ook de Zundertse Bode voor de ruimte die we elke week krijgen om verslag te doen van de wedstrijden. Tot volgend seizoen!