Zundert1 - Rood Wit 1

zondag 13 maart 2011, 17:17

Zundert  – Rood Wit.

In de wedstrijdinfo werd  melding gemaakt dat alleen een overwinning telde. Met deze inzet begon Zundert met een sterk spel waarbij elkaar goed werd gevonden. Alleen jammer dat de stugge defensie van Rood Wit telkenmale de laatste bal onderschepte.  Rood Wit speelde vandaag niet goed, wel effectief. Met lange ballen werd keer op keer de aanval opgezet wat onze verdediging niet echt in problemen bracht.  In de 22e minuut kwam Dirk ongelukkig ten val en moest met een schouderblessure uitvallen.  Invaller Wim heeft hem verdienstelijk vervangen.  Tegen het einde van de eerste helft kregen de Rood-Witten meer kansen wat resulteerde in een doelpunt in de laatste minuut van de eerste helft.
Het is bekend dat zo’n voorsprong in de laatste minuut een mentale dreun is voor de tegenstander zo was dit ook voor Zundert. Het kwam minder sterk gemotiveerd het veld op in de tweede helft.  Rood Wit startte zoals zij de eerste helft eindigde. Zundert daarentegen was het combinatie voetbal uit de eerste helft kwijt waardoor de wedstrijd veel minder aantrekkelijk werd en de vele  foute passes het spelniveau ver naar beneden bracht .  De geringe doelpogingen van beide zijden verdwenen hoog over of ver naast het doel. Rood Wit kwam nog even gelukkig weg toen na een corner een kopbal op de lat eindigde.  In de 56ste minuut wist Rood Wit nog een keer te scoren na een flink geharrewar voor het doel van  Etienne. De wissel van Niels naar een meer aanvallende ingestelde Fabian in de 80ste minuut had ook geen baat.  Eindstand 0-2.  Al met al wederom een teleurstelling en onze mannen moeten de eerstkomende weken flink aan de bak om toch punten te sprokkelen.