ZUNDERT WINT VERDIEND SPORTIEVE DERBY TEGEN WERNHOUT

maandag 5 mei 2014, 22:20

Voordat Zundert en Wernhout onder ideale voetbalomstandigheden aan de derby konden beginnen werden onder grote publieke belangstelling de Zundertspelers Niek Daamen en Dirk van Hasselt gehuldigd voor respectievelijk 200 wedstrijden en 350 wedstrijden. Al gelijk in de tweede minuut van de wedstrijd gaf Wernhout een waarschuwing af toen Joost Anthonissen alleen voor Zundertkeeper Thomas van Nederkassel verscheen die echter bekwaam de inzet van Joost pareerde. Naargelang de wedstrijd  vorderde kreeg Zundert steeds meer overwicht en kreeg ook enkele kansen. In de 35e minuut draaide Ferdi knap weg schoot koel de 1-0 binnen. Kort daarop mocht Fabian een hoekschop nemen waaruit Wim Kas de 2-0 liet aantekenen. Net voor rust verzuimde de overigens goed leidende scheidsrechter Zundert een strafschop te geven toen Fabian binnen de zestien werd gevloerd. In de laatste minuut moest doelman Thomas nog handelend optreden om de aansluitingstreffer te voorkomen.

Na rust eenzelfde spelbeeld: een technisch beter Zundert dat de overhand had maar dat ook Wernhout bijna terug in de wedstrijd liet komen door af en toe slordig balverlies te lijden. Joost Anthonissen kon hiervan in de 57e minuut profiteren en schoot gedecideerd de 2-1 binnen. In de periode hierna ontstonden er diverse hachelijke situaties voor het Wernhoutdoel maar de bal wilde maar niet over de doellijn. In de 62e minuut was het wel raak toen Dorus vanaf links voorzette, Ferdi handig overstapte en daardoor Wim Kas in de gelegenheid bracht om de 3-1 fraai binnen te schieten. De wedstrijd was toen definitief gespeeld. Rest nog te vermelden dat Sven nog werd gewisseld voor Maikel en Olivier voor Niels. In de 68e minuut was Joost Anthonissen nog dicht bij de 3-2 toen hij na een mooie dieptepass zijn inzet net naast zag gaan. Al met al een verdiende overwinning van een sportieve derby. Ook in de derde helft werd er nog lang en gezellig verbroederd op een druk bezocht sportpark De Wildert.

HOOFDSPONSOR

WEDSTRIJDSPONSOR

Opstelling:  Thomas van Nederkassel, Frenk Zagers, Dirk van Hasselt, Niek Daamen,Fabian Nelemans, Olivier van Hassel ( Niels Damen), Nick Havermans, Sven Goethals ( Maikel Zager), Ferdi Herreijgers, Wim Kas.