Zundert wint topper!

maandag 5 oktober 2015, 21:00

In de eerste helft zag het er niet naar uit dat Zundert de punten op De Wildert zou houden. Het technisch vaardige SC Kruisland combineerde vlot en Zundert kon niet meer dan tegenhouden. Toch was het Zundert dat in de 10e minuut de 1-0 aantekende. Zundert was dodelijk in de omschakeling. Een crosspass van Fabian Nelemans viel tussen Gaynio Aarts, een verdediger en de keeper van Kruisland in. Gaynio ging er met de bal vandoor en schoot beheerst binnen. 1-0. Direct daarna teisterden de bezoekers de lat. Kruisland ging door, schoot voorlangs en zag, overigens terecht, de gelijkmaker afgekeurd worden. Een vrije trap op rand 16 werd door Thomas van Nederkassel knap gepareerd. Na een half uur ontworstelde Zundert zich uit de greep van Kruisland en dook het meerdere malen voor het vijandelijke doel op. Een uitgelezen kans was niet besteed aan Denis Vujcic. Gaynio bracht voor, Denis omspeelde de keeper maar schoot te druistig in. Vlak voor rust kwam Kruisland toch langszij. Zundert vergat de bal buiten de lijnen te spelen voor een blessurebehandeling op de achterlijn. Kruisland veroverde de bal, had geen last van buitenspel en schoot onberispelijk binnen.

In de tweede helft was de eerste kans voor Kruisland, maar de bal rolde langs de buitenkant van de staander het veld uit. Hierna pakte Zundert voorgoed het initiatief en zocht het naar een tweede treffer. Na 57 minuten werd deze gevonden, toen Fabian, geheel vrijstaand een voorzet van Olivier van Hassel in de kruising kopte. Schoten van Pieter Dictus en Denis verdienden een beter lot. Een handsbal in de 73e minuut gaf Zundert de gelegenheid het duel te beslissen. De penalty van Fabian was echter te slap. 10 minuten voor tijd kwam toch de beslissende 3-1 op het scorebord. Jesse Mouws zette druk op de keeper, ontfutselde de bal en kon simpel binnentikken. Over de gehele wedstrijd gezien een verdiende overwinning voor Zundert met als bonus de 1e plaats op de ranglijst.

Volgende week de uitwedstrijd tegen Alliance dat door een zeperd bij BSC terugzakte naar een 5e plaats.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Niek Daamen, Pieter Dictus, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Olivier van Hassel, Denis Vujcic, Ferdi Hereijgers (46' Jesse Mouws), Gaynio Aarts (90' Tjeu van der Heijden)

Verslag op de site van SC Kruisland