Zundert wint ook van Bavel

maandag 29 september 2014, 22:00

Zundert, met een basisplaats voor Thijs Damen, zette vanaf het beginsignaal direct druk naar voren. Het leidde binnen tien minuten tot een kansje voor Denis Vujcic en twee pogingen van Wim Kas en Jesse Mouws die net naast gingen. Bavel had veel overtredingen nodig om Zundert af te stoppen maar kwam na 15 minuten iets meer in de wedstrijd. Zundert bleef echter de bovenliggende partij en het wachten was op de 1-0. Deze kwam in de 20e minuut.  Olivier van Hassel pikte de bal op het middenveld op en mocht richting het vijandelijke doel oprukken. Zijn schot van 20 meter trof doel in de linkerhoek. Even later maakte de goed leidende en goedlachse leidsman Telasu een foutje door, naast de provocerende Bavel-aanvoerder ook Maikel Zagers met geel te bestraffen. Na 25 minuten wisselde Zundert de niet fitte Wim voor Niels Damen. Net na het halve uur kwam Bavel voor het eerst door, maar Thomas redde bekwaam. Tien minuten voor de thee forceerde Jesse na een prima pass van Thijs een corner. De hoekschop werd vervolgens door Jesse zelf bij de tweede paal binnengekopt 2-0. Vlak voor rust nog een grove overtreding op Olivier waardoor een opstootje ontstond. Met slechts geel mocht de Bavel-verdediger verder.

Na rust kon Bavel de goede voornemens direct in de ijskast zetten. De eerste Zundert aanval betekende 3-0. Jesse kreeg de bal op de middellijn, liep zijn tegenstander eruit en scoorde met een streep in het dak van het doel. Het verzet van Bavel was gebroken, de strijd gestreden en de amusementswaarde daalde.  Een inzet van Olivier belande daarna op de lat en Frenk verijdelde een gevaarlijke voorzet van Bavel. In de 68e minuut verving Gaynio Aarts de moegestreden Denis. Zundert verloor in de eindfase de focus, handelde te lichtvaardig en Bavel schoot, na onnodig balverlies van Zundert een vrije trap op de zestien keurig binnen.  Bavel trachtte nog iets te forceren en kreeg nog een grote kans die  buiten bereik van Thomas net voorlangs ging. Zundert herstelde echter snel het overwicht en pakte meer dan verdiend haar 3e zege op rij.

Komend weekend  gaat Zundert als koploper op bezoek bij nr. 4 Dubbeldam.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Damen, Frenk Zagers,  Thijs Damen, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Wim Kas (25e Niels Damen), Denis Vujcic (68e Gaynio Aarts, Maikel Zagers, Jesse Mouws

HOOFDSPONSOR

WEDSTRIJDSPONSOR