Zundert wint dikverdiend van Alliance

maandag 12 oktober 2015, 16:00

Vanaf het begin was het duidelijk dat Zundert niet toevallig bovenaan staat in de derde klasse A. Met fris, snel attractief, technisch en aanvallend voetbal werd de tegenstander onder druk gezet en was Zundert duidelijk de bovenliggende partij. Het Zundert-middenveld strooide kwistig met goede passes waardoor m.n. Gaynio Aarts en Denis Vujcic in staat werden gesteld om de Alliance-backs soms tot wanhoop te drijven. Kansen kwamen er dan ook legio en al in de 5e minuut was het raak toen Ferdi Herreijgers Denis weg stuurde en deze keurig aflegde op Gaynio die de 0-1 op het scorebord bracht. 10 minuten later had Gaynio wellicht ook beter af kunnen leggen op de vrijstaande Denis want nu zag hij zijn inzet gestopt door de keeper. Zoals gezegd kansen genoeg voor Zundert, terwijl Thomas van Nederkassel voor rust slechts één keer serieus werd getest door de Alliance voorwaartsen. In de 22e minuut veroverde de als altijd hard werkende Denis de bal op het middenveld, ging na een mooie een-twee alleen op de keeper af en schoof beheerst de 0-2 binnen. In de 37e minuut ontsnapte Alliance nog op miraculeuze wijze aan de 0-3 toen een snoeihard schot van Ferdi met veel geluk werd gestuit door een verdediger. Ruststand 2-0.

De eerste minuten na rust eenzelfde spelbeeld als in de eerste helft: Zundert was beter en al in de 56e minuut rondde Olivier van Hassel een uitstekende combinatie met Fabian Nelemans fraai af 0-3, wedstrijd gespeeld zou je denken. De tot dan toe redelijk goed fluitende scheidsrechter Mathon dacht daar kennelijk anders over en keurde een honderd procent buitenspeldoelpunt van Alliance goed waardoor de 1-3 op het scorebord kwam. Zundert verloor de concentratie, werd slordiger, voetbalde minder compact en ging te veel de lange bal spelen en toen Alliance in de 74e minuut profiteerde van onoplettendheid in de Zundertdefensie de 2-3 scoorde ging men weer in een resultaat geloven. Enkele hachelijke momenten voor het Zundertdoel volgden. Gelukkig herpakten de Rood-Zwarten zich net op tijd en toen de weer uitstekend invallende Jesse Mouws na een verkeerde terugspeelbal van een Allianceverdediger de 2-4 binnenschoof was de wedstrijd definitief gespeeld.

Al met al een zeer verdiende overwinning voor Zundert in een wedstrijd die aantoonde dat Zundert zeker in de top kan meedraaien, maar ook een wedstrijd waaruit bleek dat concentratie vereist is tot de laatste minuut en dat het missen van vele kansen de tegenstander weer terug in het zadel kan helpen. Met deze wetenschap in het achterhoofd moet de volgende klus tegen Terneuzen ook weer te klaren zijn !

Opstelling:
Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Pieter Dictus, Niek Daamen, Thijs Damen, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Denis Vujcic, Ferdi Herreijgers, (70e Jesse Mouws), Gaynio Aarts.