Zundert VR1 kampioen!

dinsdag 21 mei 2024, 18:00

Zundert VR1 Kampioen!

Als je na 22 wedstrijden 58 punten hebt verzameld, 135 maal heb gescoord en de doelvrouw er maar 17 tegen kreeg, dan is de uitkomst duidelijk en terecht, dan ben je kampioen! En toch kwam het op de laatste wedstrijdronde aan, want ook Virtus VR2 was ijzersterk dit seizoen.

Een goed begin is het halve werk wordt er weleens gezegd. Nou bij de dames was het juist het tegenovergesteld. De eerste wedstrijd werd met 6-5 van de uiteindelijke nummer 5 Noordhoek VR1 verloren. Achteraf hadden de dames dus na 1 wedstrijd al een derde van het seizoentotaal aan tegendoelpunten te pakken.

Daarna herpakte de ploeg zich met drie overwinningen. In wedstrijdronde 5 werd nog een keer verloren. Met 0-2 vertrok Virtus VR2 van sportpark de Wildert. Met 9 uit 5 was de start prima, maar van een kampioenschap was nog geen sprake. Twee gewonnen derby’s verder (Wernhout VR2 en VVR VR2 werden verslagen) zag het er al weer wat rooskleuriger uit. Maar omdat Unitas’30 VR3 na een 9-0 achterstand in de rust stopte vanwege het slechte veld en de eerste wedstrijd na de winterstop gelijkgespeeld werd tegen DSE VR3, was er nog steeds geen kampioenstress.

Mede door het gestaakte duel stond Zundert steeds verdekt opgesteld in de ranglijst. Net voor carnaval nam Zundert met 4-0 revanche op Noordhoek VR1. Dit bleek de start van een reeks met 14 overwinningen en heel, veel doelpunten. Medio maart werd het woord kampioenschap in de mond genomen. Virtus VR2 werd verslagen, waardoor Zundert VR1 heel dicht naderde. Toen Virtus VR2 een week later nogmaals verloor van TPO VR1, was Zundert VR1 zelfs het team met de minste verliespunten. Hiervoor moest nog wel het gestaakte duel worden uitgespeeld. Na een aantal mislukte pogingen lukte dit op de valreep. Op donderdag 16 mei zou het restant worden uitgespeeld. Er waren er afgelastingen van trainingen van andere team en heel veel prikwerk van de opgeroepen hulptroepen nodig om de wedstrijd doorgang te kunnen laten vinden. Zundert VR1 liep uit naar 14-1. Hierdoor kon het op tweede Pinksterdag kampioen worden. Ook dit had nog wat voeten in aarde. Er moest weer geschoven worden met de veldplanning. En de prikploegen moesten ook weer aan de slag.

En toen kon de kampioenswedstrijd van start. Spannend werd het nooit. Zundert VR1 versloeg WDS’19 VR1 met 13-0. De titel was binnen! Er dat werd gevierd! Eerst op maandag op het veld en in de kantine tijdens de beachparty! Fakkels, champagne, het clublied, 7 spandoeken en mega veel supporters waren de ingrediënten voor een topfeestje. Dinsdag deden de dames het nog dunnetjes over, met onder meer een rondrit in een veilige bus door het dorp.

Het is natuurlijk een kampioenschap dat door de dames zelf is afgedwongen. Zij zijn de hoofdrolspeelster, maar het is ook een beetje het kampioenschap van de vereniging. Op 1 spandoek stond te lezen, 1 team, 16 coaches. En dat maakte het extra mooi. Omdat er geen vaste hoofdtrainer en coach is, zijn de dames gecoacht door tal van coryfeeën uit de vereniging. En dat bi elkaar maakt de titel extra mooi! Dames en begeleiding, van harte gefeliciteerd!

PS. De overige foto’s volgen later in albums.