Zundert verslaat Achtmaal in de absolute slotfase

zondag 8 september 2024, 19:30

Zundert verslaat Achtmaal in de absolute slotfase

David tegen Goliath, Klein Duimpje tegen de Grote Reus, zo leek Zundert – Achtmaal ook af te lopen. De underdog die de favoriet een pootje licht, Zundert liet het niet zover komen, maar het koste bloed, zweet en tranen om de drie punten in Zundert te houden.

Terwijl in Achtmaal het jaarlijkse dorpsfeest naar grote hoogte steeg, streden de spelers van de lokale club voor drie punten tegen v.v. Zundert. De mannen in het groenwit verkochten de huid duur.

De wedstrijd begon op deze warme nazomerdag vrij voorzichtig. De toeschouwers werden niet vermaakt. Het was aftasten, waarbij het balbezit voor Zundert was, maar Achtmaal de organisatie uitstekend voor elkaar had. Er was dan ook al meer dan 20 minuten verstreken voordat de supporters voor het eerst opveerden. En combinatie tussen de broers Mike en Joey Daemen zorgde door een schot van laatstgenoemde voor het eerste gevaar.

Dit bleek het startsein voor een sterke fase van Zundert, waarbij Rabin op aangeven van Daan en Jacco met een mooi schot dicht bij de voorsprong kwamen. Toch viel de treffer een beetje uit het niets aan de overkant. Een vrije trap, waar de meningen over verdeeld waren, voor Achtmaal werd door de muur binnengeschoten. Een onnodige achterstand voor Zundert. De 0-1 was ondanks het overwicht van Zundert de ruststand.

Zundert kwam getergd uit de kleedkamer. Wessel was er al snel met een kopbal dichtbij, helaas zag hij z’n inzet uit de kruising getikt worden door de voortreffelijke doelman van Achtmaal. Ondanks aandringen, hield Achtmaal verder eenvoudig stand. Met Rob en Jesse voor Menno en Jacco ging Zundert na een uur echt voor de gelijkmaker en meer.

De kansen waren talrijk, maar de treffers bleven uit. Na een mooie combinatie van Daan en Rabin, verzuimde Owen de trekker over te halen. Ook Bas was met een kopbal op aangeven van Mike dichtbij de gelijkmaker. Die viel uiteindelijk 20 minuten voor tijd. Een voorzet van Jesse werd niet goed verwerkt door de defensie van Achtmaal waarna Rob het buitenkansje koel verzilverde, 1-1.

Met Sem voor Owen liet Zundert zien voor de overwinning te willen gaan. De laatste fase was het voor Achtmaal alle hens aan dek. Met kunst-en-vliegwerk werd de gelijke stand vastgehouden. Sem was er na attent reageren op een korte terugspeelbal dichtbij. Niet veel later kreeg hij nog een kans op de voorsprong, toen vervolgens ook een scrimmage, een kopbal van Rabin en andere pogingen er niet in wilde, leek het op een remise af te stevenen.

Gelukkig hield Zundert de spirit en inzet van de hele wedstrijd vast tot in de slotfase. Dit geloof werd beloond. Eerst ronde Joey een sublieme actie en voorzet van Wessel doeltreffend af. Niet veel later besliste Rabin op aangeven van Mike in de blessuretijd het duel definitief, 3-1.

Een zwaarbevochte, maar zeker verdiende overwinning voor het knokkende team van Zundert. Met een groot compliment voor de tegenstand die Achtmaal bood. Maar goed om te zien vanuit een roodzwart standpunt dat het jonge gezelschap van Jan Hereijgers karakter toonde en bleef strijden voor het resultaat. Door de overwinning van Grenswachters op DEVO is een punt volgende week tegen DEVO voldoende voor de volgende ronde. Met dezelfde strijdlust moet dit mogelijk zijn.

Opstelling: Lars Vermeulen, Daan Bastiaenen, Ebbe van de Wouw, Bas Englebert, Menno Schrauwen (W: Jesse Graumans), Owen Maas (W: Sem van Elsacker), Wessel Delcroix, Joey Daemen, Jacco de Bil (W: Rob Gommers), Rabin Hassan en Mike Daemen.

Wissels: Rob Gommers, Jesse Graumans en Sem van Elsacker.