Zundert trekt aan het langste eind tegen Gloria UC

maandag 2 december 2013, 22:00

De midweekse bekerconfrontatie in het Zeeuwse Hoek, waarin Zundert een prima prestatie neerzette tegen de gelijknamige zaterdaghoofdklasser (eindstand 1-1, strafschoppen 4-2) was voor Zundert niet zonder gevolgen gebleven. Door twee schorsingen en een blessure moest Zundert noodgedwongen met een compleet gewijzigd middenveld starten waarin voor A-speler Tjeu van der Heijden een plaats was ingeruimd. Zundert startte aarzelend en Gloria strafte dit bijna direct af. Thomas redde echter bekwaam op de inzet. Zundert probeerde daarna het initiatief naar zich toe te trekken, had meer balbezit, maar had nimmer de controle over de wedstrijd. De beste kansen in de eerste helft waren voor Gloria. Nadat Rob een voorzet op de lat zag belanden was het Gloria dat in de 12e minuut via een goede combinatie door het midden alleen voor de goal kwam. Thomas redde knap op de inzet en bleek deze middag meermalen voor Gloria een niet te nemen hindernis te zijn. Beide teams kregen kleine kansjes. Jesse schoot net naast, een schot van Gloria uit de tweede lijn en een inzet vanaf 5 meter werden door Thomas onschadelijk gemaakt. Vlak voor rust leek Zundert op 1-0 te komen, maar de harde uithaal van Erwin spatte via de vuisten van de keeper op de lat uiteen. Op slag van rust ontsnapte Zundert aan een strafschop. Geheel onnodig ging een Zundert-verdediger binnen de 16 aan een Gloria-aanvaller hangen , maar de verder goed leidende scheidsrechter wuifde de protesten van Gloria weg.

De tweede helft een sterker startend Zundert. In de 56e minuut een prachtige aanval over rechts, die Sven in kansrijke positie voor de keeper bracht. Sven’s inzet verdween naast de verkeerde kant van de paal. Het laatste half uur golfde het spel op en neer, Zundert mocht achterin de bal rondspelen en Gloria bleef loeren op een doeltreffende tegenstoot. Bijna met succes nadat de Zundertverdediging de bal verkeerd inspeelde. In de 77e minuut dan toch de verlossende 1-0. Na de zoveelste goede verre trap van Thomas kwam de bal bij Fabian. Hij leek te lang te dralen, kapte toch drie tegenstanders uit en schoof de bal in de rechterhoek binnen. Zundert wilde doordrukken en was gevaarlijk met twee inzetten van Tjeu. Gloria zette daar nog een afstandsschot tegenover en kreeg nog een uitgelezen mogelijkheid in de 90e minuut. Een vrije trap werd echter, vrij voor Thomas, diagonaal voorlangs gekopt.

Opstelling; (Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Niek Daamen, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Rogier Haest, Tjeu van der Heijden (87’ Mathijs Hense), Sven Goethals, Erwin Braspenning (81’ Maikel Zagers) en Jesse Mouws