ZUNDERT TERECHTE PERIODEKAMPIOEN

maandag 17 februari 2014, 19:15

Door een meer dan verdiende 2-0 overwinning uit bij Schijf behaalde Zundert met vlag en wimpel de tweede periodetitel. Het behaalde uit 9 wedstrijden 23 punten en beëindigde met 5 punten voorsprong deze periode. Door het verlies van Advendo en Bavel staat het nu op de tweede plaats op 5 punten van de koploper.

Zundert was de eerste helft heer en meester en domineerde van begin af aan. Als het vizier wat scherper was afgesteld en met wat meer geluk, had het in de eerste helft al een ruime voorsprong op kunnen leveren. Jesse Mouws was enkele keren dicht bij de openingstreffer. Na een kwart wedstrijd kreeg hij een uitstekende mogelijkheid na een doorkopbal van Maikel Zagers. Zijn schot belandde op de keeper, die deze middag vaak op de goede plaats stond. Na een eerste plaagstootje van Schijf bereikte een schitterende uittrap van Thomas van Nederkassel de vrijstaande Jesse, die op snelheid richting het vijandig doel kon oprukken. Weer stond de keeper in de weg. Fabian Nelemans werd ten onrechte teruggefloten na vermeend buitenspel. Hier was zker geen sprake van, waardoor Zundert een reële scoringskans werd ontnomen. Na ruim een half uur werd Jesse mooi vrijgespeeld en kon de Schijfverdediger niets anders dan hem haken. Dit was binnen de zestien, zodat er eigenlijk een pingel moest volgen. De scheids zag het anders en gaf de vrije trap net er buiten. Ook een kopbal van Dirk van Hasselt trof geen doel.  Schijf liep de gehele eerste helft achter de feiten aan en kwam absoluut niet aan voetballen toe. Zundert verzuimde echter te scoren. Ruststand 0-0.

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld. Zundert startte weer voortvarend, alhoewel Schijf in het eerste kwartier iets meer vat op het spel kreeg en enkele malen gevaarlijk kon doorkomen. Maar de Zundert verdediging speelde weer solide en geconcentreerd. Wederom waren er de nodige kansen voor Zundert. Een direct genomen schot van Nick Havermans had een beter lot verdiend. Zo ook de kopbal van Jesse na een voorzet van Fabian. Schoten van Maikel, op aangeven van Sven Goethals, en Jesse strandden op de keeper of misten de juiste richting. Na driekwart wedstrijd stuurde Wim Kas met een prachtige pass Jesse de diepte in en bracht hem oog in oog met de keeper, die ternauwernood de bal kon stoppen. Amper een minuut later kwam de verdiende voorsprong. Jesse speelde de bal keurig naar Maikel, zijn schot schampte de paal, maar Sven was er als de kippen bij om de bal binnen te trappen. Tien minuten voor tijd  besliste Zundert deze partij. Fabian verstuurde een keurige dieptepass naar de op rechts vrijstaande Jesse. Na een korte versnelling schoot hij onberispelijk en hard de bal binnen de touwen. Door het soms goede combinatiespel waren er zeker nog mogelijkheden op de 0-3, maar schoten van de verdienstelijk ingevallen Olivier van Hassel en Fabian misten doel. De periodetitel was binnen en plek twee in de stand bereikt. Een felicitatie aan het team en de technische staf. Maar nu doorgaan te beginnen met de derby a.s. zondag tegen VVR op de Wildert.

(De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Dirk van Hasselt, Dorus Valk, Wim Kas, Nick Havermans (Olivier van Hassel), Fabian Nelemans, Sven Goethals (Frenk Zagers), Maikel Zagers (Erwin Braspenning) en Jesse Mouws.
Wisselspelers: Erwin Braspenning, Frenk Zagers, Olivier van Hassel en Alex van Nederkassel)

HOOFDSPONSOR