Zundert te sterk voor Barça

maandag 16 september 2013, 22:50

Met name in de eerste helft was Zundert heer en meester. Met vloeiend aanvalsspel in een redelijk hoog tempo was de wedstrijd in feite na 20 minuten gespeeld.

Weliswaar was het Barça die als eerste een speldenprik uitdeelde, die Thomas tot zijn enigste redding in de eerste helft dwong. Daarna was het Zundert die de wedstrijd naar zich toe trok. Eerst miste Jesse nog in de 7e minuut de score te openen. In de aanval daaropvolgende speelde hij zijn directe tegenstander uit en stelde Michael Zagers in de gelegenheid  zijn 1e doelpunt van de middag te scoren. In de 10e minuut leverde Michael op zijn beurt een perfecte voorzet op Erwin af die met het hoofd de 2-0 op het scorebord bracht. Weer een minuut later zorgde een combinatie tussen Olivier, Jesse en Fabian voor de 3-0. Zundert bleef goed doorgaan en Barça kon alleen maar hopen dat de score niet hoger zou oplopen. IJdele  hoop. Twee minuten later was de wedstrijd gespeeld. Jesse was zijn directe tegenstander weer te slim af en kon alleen maar door een flying  tackel van de doelman worden gestopt. Rood en strafschop. Alsof hij al jaren in het eerste speelt plaatste Michael vol zelfvertrouwen de bal in het zijnetje, zijn tweede van de middag en de vierde voor Zundert. Een vrije trap van Fabian werd in de 30e minuut niet goed verwerkt door de gelegenheidsdoelman van Barça, waardoor Frank simpel de 5-0 kon aantekenen. Enkele minuten later was het de op snelheid liggende Jesse die bekeken de 6-0 op het scorebord bracht. In de 38e minuut speelde Olivier zich op rechts goed vrij en zette Michael geheel vrij voor de doelman van Barça die zijn derde van de middag scoorde.

Na een 7-0 ruststand begon Zundert veel te slap aan de tweede helft en liet Barça zien dat zij wel degelijk kunnen voetballen . Al vrij snel scoorde de spits van Barça de 7-1 en even later kregen ze de kans op  een tweede doelpunt. De toegekende strafschop werd echter spectaculair door Thomas uit de hoek gestompt. Zundert herstelde zich en zag via Jesse de score weer oplopen naar 8-1. Met tien man zorgde Barça toch regelmatig voor onrust in de Zundert defensie wat in de 61e minuut resulteerde in de 8-2. In het resterende deel van de wedstrijd werd door het inbrengen van de wisselspelers ook extra elan ingebracht. Zo werd Sven Goethals in de 66e minuut onreglementair gestopt in het strafschopgebied. De toegekende strafschop werd echter door Olivier te slap ingeschoten. Even later scoorde Sven op aangeven van Erwin de 9-2 en legden Olivier (2x) en Sven in de laatste 5 minuten  de eindscore van 12 – 2 vast.

A.s. zondag wacht Bavel dat ook als een titelkandidaat wordt getipt. Als Zundert haar aspiraties voor dit seizoen wilt waarmaken zal er met eenzelfde elan en inzet  als afgelopen zondag moeten worden aangetreden. De supporters rekenen daar in ieder geval weer op.