Zundert start seizoen met puntendeling

zondag 22 september 2024, 21:30

Zundert start seizoen met puntendeling

DOSKO 1 – Zundert 1 (1-1) 1-1

Na een voorbereiding die gestart is op 4 augustus stond op zondag 22 september de eerste competitie wedstrijd van het seizoen 24/25 op het programma. Na bekerwedstrijden tegen Grenswachters, Achtmaal en DEVO was DOSKO nu de eerste echt test voor de vernieuwde ploeg van Jan Hereijgers.

Tegenstander DOSKO heeft in de zomerstop ook de nodige veranderingen ondergang. Een groot aantal nieuwe spelers heeft zijn weg gevonden naar sportpark Meilust. Beide ploegen hebben een wisselvallige bekerpoel gehad, dus vooraf was er geen duidelijke favoriet aan te wijzen. Zundert begon in ieder geval sterk aan het duel. Duels werden gewonnen en het balletje ging makkelijk rond op het goede kunstgras veld. Helaas voor Zundert viel uit deze goede fase geen echte kans te noteren. De eerste kans van de wedstrijd was namelijk voor de thuisploeg. Een voorzet van de linksbuiten kwam plots tegen de paal aan. Zundert liet zich niet kennen na deze kans en begon nu zelf ook kansen te creëren. Bas en Joey kwamen allebei via standaard situaties dichtbij. De uitspraak ‘’het is wachten op een goal van Zundert’’ was nog net niet gevallen of plots kwam DOSKO op 1-0. Balverlies aan Zundertse kans werd genadeloos afgestraft. De wedstrijd kwam na dit doelpunt meer in balans te liggen. Beiden ploegen hadden fases van balbezit en wat kleine kansjes. Op het moment dat de eerste supporters zich richting de kantine begeven voor de rust, is daar plots de gelijkmaker. Een uitstekende steekbal van Wessel wordt door Joey koelbloedig in de bovenhoek afgerond. Een goede goal, maar vooral op een heel goed moment. Zo gaan de ploegen rusten met een 1-1 tussenstand.

Beide ploegen lieten de tweede helft zien de competitie niet te willen starten met een gelijkspel. Zowel DOSKO als Zundert kwam fel uit de kleedkamer. Dit leverde de nodige harde, maar faire duels op. De wedstrijd begon zich te ontvouwen naar een ware strijd. De uitstekend leidende scheidsrechter had hier een mooi aandeel in door zoveel mogelijk te laten voetballen waar kon. Het eerste wisselmoment van Zundert kwam rond minuut 60. De uitstekend spelende Daan werd vervangen door Menno. een slordige fase van beide ploegen leek ervoor te zorgen dat de wedstrijd wat stil viel. Echter was dit buiten een zeer boeiende slotfase gerekend. Owen en Rabin kwamen Maarten en Wessel vervangen en hiermee probeerde Zundert het initiatief te pakken. Echter was het DOSKO dat hierna een paar goede kansen kreeg. Gelukkig voor Zundert stond Lars iedere keer uitstekend opgesteld en kon hij redding brengen. Vervolgens kwamen er twee grote kansen voor Zundert. Rabin kon een voorzet van Mike net niet op goal koppen en Bas kopte een goede corner van Roy langs de verkeerde kant van de paal. Bij veel spelers was de tank nu toch echt leeg en leek de wedstrijd ook ver voorbij. Lars moest Zundert echter nog eenmaal redde in blessuretijd. Een afstandspoging van DOSKO leek op weg naar de bovenhoek, maar Lars tikte de bal fenomenaal eruit. Een kans voor Joey in de laatste seconden na een lange sprint belande in de handen van de keeper en hierdoor eindigde een zeer boeiend voetbalgevecht in 1-1.

Op basis van de hele wedstrijd was de uitslag meer dan terecht. Beide ploegen kregen wat kansen op meer, maar kunnen met opgegeven hoofd verder in de competitie. Volgende week wacht de eerste thuiswedstrijd tegen Virtus. Vorig seizoen waren het zeer boeiende wedstrijden tegen deze ploeg. Virtus is het seizoen gestart met een 2-2 tegen BSC. Beide ploegen kunnen dus op jacht naar hun eerste zege. Zundert opent op deze dag ook de nieuwe voetbalkooi. Dat in combinatie met thuiswedstrijden van Zundert 1 & 2 overtuigd menig mens hopelijk om een tochtje naar sportpark de Wildert te maken!

Opstelling: Lars Vermeulen, Daan Bastiaenen (W: Menno Schrauwen), Bas Englebert, Ebbe van de Wouw, Jesse Graumans, Sam Bestman, Wessel Delcroix (W: Owen Maas), Roy Jacobs, Mike Daemen, Joey Daemen en Maarten Arnouts (W: Rabin Hassan)

Wissels: Job Verkooijen, Cas van Oijen, Jacco de Bil, Owen Maas, Menno  Schrauwen en Rabin Hassan.