Zundert rolt SAB op

maandag 18 november 2013, 19:45

Zundert startte geconcentreerd en speelde de gehele 1e helft de bal goed rond. De SAB spitsen probeerden steeds vroeg de Zundertse opbouw te verstoren, maar Zundert wist steeds de vrije man te vinden. Met regelmaat liep Zundert voor rust uit naar een comfortabele 0-3 voorsprong. In de 12e minuut scoorde Jesse Mouws na een weergaloze actie de 0-1. Een prachtige solo vanaf de middellijn waarbij de scheidsrechter de voordeelregel goed toepaste, ronde hij bekwaam af. In de 21e minuut speelde Wim Kas de bal prachtig vrij en stuurde Sven Goethals naar de achterlijn. Zijn voorzet werd door de vrijstaande Maikel Zagers eenvoudig achter de keeper geprikt. In de 32e minuut werd Wim onreglementair binnen de 16 gestuit. In tegenstelling tot voorgaande wedstrijden was de strafschop deze keer wel aan Zundert besteed. Wim voltrok zelf het vonnis. 0-3.

Zundert startte de 2e helft met  A-junior Tjeu van der Heijden voor de net voor rust geblesseerd uitgevallen Sven. SAB probeerde met fysieker spel en een wat hoger tempo beter in de wedstrijd te komen. Zundert werd even terug gedrongen wat voor SAB resulteerde in een kans voor de spits, die echter ruim voorlangs schoot. Zundert herpakte zich snel, was heer en meester op het middenveld en had in de buitenspelers Tjeu en Jesse twee gevaarlijke angels. Zundert creëerde tussen de 59e en 65e minuut een zestal kansen waarbij de laatste de 0-4 betekende. Nadat eerst een inzet van Rob Luijten op de paal belandde was het Jesse die met een stiftje over de keeper  zijn 2e doelpunt scoorde.  De door de supporters niet altijd begrepen scheidsrechter deelde nog 2 gele prenten uit. Eén voor Frenk Zagers wegens een zeer licht vergrijp en voor een SAB-verdediger na een zware overtreding op Jesse. In de 80e minuut viel de bij de supporters “reeds aangekondigde” vijfde treffer. Na een prima actie van Tjeu mocht Jesse in de zestien aannemen en in twee keer zijn 3e doelpunt van de middag maken. Vlak voor tijd verdubbelde ook Wim zijn score met een prachtige schuiver, na een pass van Nick. Eindstand 0-6.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten (74e Mathijs Hense), Dirk van Hasselt, Niek Daamen, Rogier Haest, Wim Kas, Nick Havermans, Frenk Zagers, Sven Goethals (46e Tjeu van der Heijden), Maikel Zagers (81e Ferdi Hereijgers) en Jesse Mouws