Zundert neemt revanche op Chaam

maandag 20 januari 2014, 20:00

In de 8e minuut was uitblinker Fabian met een bekeken lob na een foute uittrap van de keeper dichtbij de openingstreffer. Door een fout van Frenk Zagers, die overigens verder Dirk van Hasselt prima verving kreeg Chaam een niet te missen kans. Gelukkig was de inzet veel te slap om Thomas te verontrusten. Dit was het signaal om alle remmen los te gooien. De terugkeer van Olivier van Hassel en Wim Kas zorgde zowel in de middenlinie en achter voor de kwaliteitsimpuls. Ook een andere uitblinker Jesse Mouws zorgde samen met Dorus Valk op de linkervleugel voor veel gevaar. Het doelpunt kon dan ook niet uitblijven. De eerste goal kwam na een mooie aanval en het goed afleggen van Maikel Zagers op naam van Fabian .Het trainingskamp had Maikel Zagers blijkbaar goed gedaan. Hij speelde een puike wedstrijd en zijn vervanging vlak voor tijd werd door de  Zundert aanhang terecht beloond met een applaus. Nadat Maikel zelf voor de 2-0 had gezorgd was het Sven die een fout van de keeper afstrafte en de Zundert aanhang voor de derde keer binnen een kwartier liet juichen. Chaam werd compleet weggespeeld en net voor rust kon Maikel na aangeven van Sven zijn tweede treffer laten aantekenen.  De 4-0 was dan ook geenszins geflatteerd.

Na rust is Zundert niet meer in de problemen geweest en speelde in een lagere versnelling de wedstrijd uit. Het was jammer dat de rood-zwarten het niveau van voor de rust niet meer haalden. Ondanks een viertal goede mogelijkheden werd de score niet verder uitgebouwd. Het was Chaam dat gebruik maakte van een slordigheid in de verdediging en de niet verdiende tegentreffer maakte Door het gelijke spel van Advendo is Zundert medekoploper in de tweede periode. Volgende week wacht tegenstander Barça en daarna komt koploper Bavel naar Zundert. Twee belangrijke wedstrijden die bij winst Zundert weer in de race om het kampioenschap terug brengt. Proficiat met de puike prestatie en zonder onderschatting moeten de ook zondag de  punten mee naar Zundert gaan.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Niek Daamen, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Nick Havermans, Olivier van Hassel, Sven Goethals, Maikel Zagers en Jesse Mouws