Zundert met hakken over de sloot

zondag 15 september 2024, 21:00

Zundert met hakken over de sloot.

Het advies voor supporters en volgers van v.v. Zundert, zorg voor voldoende psychische bijstand. Het fenomeen resultaten van v.v. Zundert is al jaren voer voor psychologen. Winnen van de koploper en verliezen van de staartploegen zit zo diep verankerd in het DNA van de club dat van verrassing nauwelijks meer te praten valt bij een tegenvallend resultaat tegen een vijfdeklasser.

Zundert won de eerste twee wedstrijden in de bekerpoule. Moeizaam, maar 6 uit 2 met de doelcijfers 6-1 stond voortreffelijk op de ranglijst. Zundert kon dan ook relaxt aan de aftrap verschijnen van het derde duel in de poule. Zundert startte in de sterkst denkbare opstelling. Hierin liet het zien ook deze wedstrijd serieus te nemen.

Het liep anders. Of de spelers nu afgeleid waren door de overvliegende vliegtuigen van de airshow op vliegveld “Seppe” of niet, het spelbeeld was anders dan vooraf uitgedacht. DEVO zette volop druk op de laatste linie van Zundert. Dit was niet verwacht. Toch zou je mogen verwachten dat Zundert hieronder uit zou kunnen combineren. Helaas was dit niet het geval. Te veel spelers van Zundert hadden niet de scherpte en de vorm om het voetballend op te lossen. Hierdoor ontstond het scenario dat DEVO  voor ogen had.

Zundert was slordig en DEVO pakte de zaken energieker aan. Na de eerste kans gemist te hebben, kwam DEVO in de achtste minuut op voorsprong. Dit was uiteindelijk een klap die Zundert niet te boven zou komen. Toch was het al snel dicht bij de gelijkmaker, toen Mike het doel te hoog zocht na een prima aanval. Ook Roy was er met een poging van afstand dichtbij. Toch was het te mager om DEVO te verontrusten.

Een kleine 10 minuten voor rust was het DEVO dat de voorsprong verdubbelde. Een scherpe voorzet werd door de uitblinker aan Bosschenhoofdse zijde knap tot doelpunt gepromoveerd. Net als na de eerste treffer reageerde Zundert direct. Een goede actie van Rabin kwam bij Wessel, diens poging ook het net niet vond. Zo stond het 2-0 bij rust.

Na rust bleven Menno en Rabin in het kleedlokaal achter. Jesse en Joey kwamen in de ploeg. Zundert was sterker in de tweede helft, maar speelde tegen de klok, de tussenstand en de tijdtrekkende tegenstander. Hierdoor ontstond een tweede helft waarin Zundert sterker was, DEVO het tempo uit de wedstrijd probeerde te halen en de arbitrage zich aansloot bij het dalende niveau. Joey kon een voorzet van Rob niet omzetten in de aansluitingstreffer. Zundert was sterker, toch hield DEVO vrij eenvoudig stand. Het lag niet aan de inzet van de spelers van Zundert, maar te veel spelers bleven ver verwijderd van het gebruikelijke niveau, waardoor het eigenlijk vanaf het begin een kansloze missie was.

In de 70e minuut gaf Roy de bal voor, Bas kopte terug op Maarten, die helaas niet kon uithalen. Ook daarna probeerden de roodzwarten het wel, maar echt spannend werd het nooit. Mike schoot uit een vrije trap van Roy op de doelman en deze keeper voorkwam een treffer van Daan uit een corner. Ook een reeks opvolgende corners leidde niet tot de aansluitingstreffer. Hierdoor bleef het 2-0. Uiteindelijk precies genoeg voor Zundert om met schaamrood op de kaken de volgende ronde te bereiken. Niet eens op doelsaldo, maar op basis van het aantal gemaakte treffers. Dit moet beter komende zondag tegen DOSKO als de competitie begint. Maar samenvattend, Zundert is een ronde verder, heeft kunnen genieten van de vliegshow en weet dat het in de competitie beter moet!

Opstelling: Lars Vermeulen, Daan Bastiaenen, Ebbe van de Wouw, Bas Englebert, Menno Schrauwen (W: Jesse Graumans), Owen Maas (W: Sam Bestman), Wessel Delcroix (W: Maarten Arnouts), Roy Jacobs, Rob Gommers, Rabin Hassan (W: Joey Daemen) en Mike Daemen.

Wissels: Jesse Graumans, Sam Bestman, Joey Daemen en Maarten Arnouts.