Zundert laat ware gezicht zien

woensdag 8 april 2015, 21:00

Op 2e paasdag stond een geheel ander Zundert in het veld dan Paaszaterdag. Waar Zundert tegen GSBW een dramatische wedstrijd speelde, de spelers voor eigen succes gingen en ternauwernood de drie punten binnensleepte stond nu een gemotiveerde ploeg die de tegenstander met goed positiespel de baas was, duels won en op snelheid voor gevaar stichtte. Virtus had het heel lastig met deze speelwijze en moest het initiatief aan de roodzwarten laten. Een eerste kans werd door de Virtuskeeper nog uit de bovenhoek geplukt maar niet veel later, in de 27e  minuut, was het toch raak. Een afstandsschot van Fabian werd niet goed verwerkt en Ferdi tikte de rebound binnen. 0-1. Zundert benutte vervolgens niet de mogelijkheden om uit te lopen naar 0-2 en 0-3. Virtus zette daar in de eerste helft slechts twee kopkansen tegenover.

In de tweede helft hield Zundert, onder aanvoering van de goed spelende Wim Kas de controle over de wedstrijd. Virtus had weliswaar meer balbezit op eigen helft, maar kon slechts éénmaal gevaarlijk voor het Zundertdoel komen.  Dit was na een uur spelen toen een kopbal na een voorzet over links knap door Thomas werd gepakt. Twintig minuten voor tijd besliste Zundert het duel. Een snelle aanval over meerdere schijven werd koelbloedig door Denis afgemaakt. Virtus hoopte via enkele vrije trappen gevaar te stichten maar de slechte uitvoeringen brachten Zundert nooit in problemen. Een verdiende overwinning voor Zundert waarmee het zich revancheerde voor de zwakke prestatie tegen GSBW en voor het eerst dit seizoen de volle buit pakte tegen een ploeg uit de top vijf.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk zagers, Niek Daamen, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Wim Kas, Olivier van Hassel, Denis Vujcic, Ferdi Hereijgers (Tim Goethals), Jesse Mouws (Gaynio Aarts)