Zundert kan matige wedstrijd ondanks overwicht niet winnen van Alliance

maandag 7 maart 2016, 18:00

Toen na 7 minuten Zundert op het zware, maar goed bespeelbare hoofdveld van de Wildert door een doelpunt van Frenk Zagers al op voorsprong kwam gingen de supporters op de tribune er eens goed voor zitten in de veronderstelling dat dit wel eens een leuke voetbalmiddag kon worden. Niets was echter minder waar: Zundert speelde rommelig zonder overleg en van het fraaie combinatievoetbal van voor de winterstop was weinig te zien.

Er moet ook wel worden opgemerkt dat dit ook wel de verdienste was van het hard werken van de Alliancespelers, die Zundert geen centimeter ruimte gaven. Toch had Zundert wel een veldoverwicht en had Gaynio Aarts de wedstrijd misschien wel kunnen beslissen toe hij alleen voor de Alliance doelman verscheen maar jammer genoeg miste. Amper een minuut later stond het echter 1-1 toen de rechtsbuiten van Alliance in zuivere buitenspelpositie door mocht en beheerst binnenschoot.

Na rust werd de amusementswaarde van de wedstrijd steeds minder, ware het niet dat de  werkelijk belabberd fluitende scheidsrechter  voor de nodige opwinding zorgde. Zundert maakte nog een doelpunt dat door de scheidsrechter werd afgekeurd terwijl hij op lichtjaren afstand stond van de situatie. In de 80e minuut vlagde linesman Jaap volkomen terecht voor buitenspel maar werd  voor de zoveelste keer genegeerd door de over het veld hobbelende scheids. Na een stevige discussie werd Jaap toen vervangen door Sjoerd. Zundert bracht nog Jesse en Denis voor Ferdi en Gaynio om toch de overwinning nog binnen te halen. Dat leek te lukken toen Jesse in de 87e minuut op het punt stond door de Alliancedefensie te breken maar onderuit werd gehaald. Zundert had  het geluk niet aan zijn zijde toen Tjeu de daarop volgende vrije trap via de keeper en de binnenkant van de paal uit het doel zag stuiteren. Eindstand 1 -1.

Kortom een wedstijd om snel te vergeten, een wedstrijd die echter wel duidelijk maaktedat Zundert op dit moment het niveau van het begin van de competitie lang niet haalt en dat er met het zicht op de nacompetitie nog veel werk te verrichten is.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Tjeu van der Heijden, Frenk Zagers, Niek Daamen, Pieter Dictus, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Ferdi Herreijgers, Gaynio Aarts